۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۴۳۹۶۹۱
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

علمای آگاه اسلام برای خنثی کردن توطئه های دشمن تلاش کنند

امام جمعه شهرکرد با بیان این که علمای بیدار باید نشست هایی داشته باشند، گفت: این علما مدام و مستمر باید در جهان اسلام کار کنند، اگر کار نکنند اسلام در معرض خطر قرار می گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به حکم دادگاه بحرین برای محاکمه شیخ عیسی قاسم به بهانه جرم های واهی گفت: آل خلیفه خودش هیچ نیست بلکه مهره ای تمام عیار برای عربستان به شمار می رود و به غلامی حلقه به گوش برای آل سعود تبدیل شده است.

 

وی افزود: آل سعود نیز مهره استکبار محسوب می شوند که می خواهند جهان اسلام را به جان یکدیگر بیندازند که جهان اسلام باید هوشیار باشد که متأسفانه برخی توجه نمی کنند، ایران اسلامی سعی می کند عقلانیت به خرج دهد تا در دامی که استکبار قرار داده نیفتد.

 

امام جمعه شهرکرد با بیان این که متأسفانه دشمنان پیوند تنگاتنگی با یکدیگر بر قرار کردند تا به انقلاب اسلامی ایران ضربه بزنند، اظهار داشت: این ها بیشترین آسیب را از انقلاب دیده اند، انقلاب اسلامی هرگز با استکبارجهانی کنار نمی آید و دشمن این را می داند از این رو در مقام کینه ورزی است.

 

وی ادامه داد: آل خلیفه با این کارها جز این که ریشه خود را می کند کاری دیگر نمی کند، چراغ سبزهای آل سعود تصوری غلط در رژیم آل خلیفه ایجاد کرده که اگر شیخ عیسی قاسم، شیعیان و نهضت اسلامی را سرکوب کرد می تواند بر دوام حکومت خود بیفزاید.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که آل خلیفه اشتباه بزرگی مرتکب شده است، ابراز داشت: ان شاءالله طولی نمی کشد که این ها به جزای اعمال خود می رسند و مکافات ظلم های خود را خواهند دید.

 

وی با اشاره به عدم واکنش قاطع جهان اسلام در زمینه ظلم های آل خلیفه عنوان کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم جهان اسلام دچار یک شکاف فاحش شده است، توطئه استکبار کار خود را در جهان اسلام کرده و از حکومت ها انتظاری نیست چون در پی ریاست دنیا مداری خود هستند.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: انتظار از علمای جهان اسلام است که در این جهت توجه داشته باشند که متأسفانه بسیاری از علما نیز در دام افتاده و بصیرت لازم را ندارند، برخی از علما دربازی بوده و عده ای دیگر نیز به نوعی وابستگی به حکومت ها دارند.

 

وی اضافه کرد: برخی نیز دچار خای استراتژیک شدند و تصورشان این است که اگر در برابر شیعیان اقدام کنند خدمت به اسلام کرده اند که تصوری باطل است و متأسفانه دیده می شود که به این راه باطل ادامه می دهند، باید به صورت مدام و مستمر در جهان اسلام تلاش کرد؛ حوزه های علمیه و علمای بیدار اسلام بار سنگینی بر دوش دارند و پیوند عمیقی باید بین علمای آگاه و بیدار برقرار شود.

 

امام جمعه شهرکرد با بیان این که علمای بیدار باید نشست هایی داشته باشند، گفت: این علما مدام و مستمر باید در جهان اسلام کار کنند، اگر کار نکنند اسلام در معرض خطر قرار می گیرد؛ ایران اسلامی، حوزه های علمیه و علمای بزرگ ما در این زمنیه بسیار می توانند نقش داشته باشند، باید علمای اسلام را بسیج و نهضت بیداری را در جهان اسلام اجرا کرد تا بتوان توطئه استکبار که آثارش دیده می شود خنثی شود./1323/ت302/ج

محمد قمین

ارسال نظرات