۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۴۳۹۸۳۶

بیانیه ائمه جمعه آذربایجان شرقی به مناسبت اقامه نخستین نماز جمعه

طی برگزاری همایش ائمه جمعه استان به مناسبت فرا رسیدن پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران در بیت آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، بیانیه ای قرائت شد.
نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، طی برگزاری همایش ائمه جمعه استان به مناسبت فرا رسیدن پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران در بیت آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، بیانیه ای در محورهای زیر تدوین و قرائت شد.

 

در این بیانیه با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، نماز جمعه را قرار گاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق خوانده و نیز نماز جمعه را یکی از برکات انقلاب اسلامی و از ثمرات خون شهدا دانسته اند و بر حضور پر شور ملت مسلمان و مسؤولان در این تجمع عبادی سیاسی تأکید کرده اند.

 

طی این بیانیه از ملت مسلمان، امت اسلامی و مسؤولان خواسته شده است که قدردان این نعمت بزرگ باشند و نماز جمعه، طی سال های متمادی محل حضور عاشقان ولایت و تبیین مواضع حکیمانه رهبری معظم انقلاب و در شرایط سخت و بحرانی از جمله جنگ تحمیلی و فتنه ها، پناهگاه فکری و اعتقادی کشور بیان شده است.

 

همچنین در این بیانیه با اشاره به سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان آذربایجان شرقی، بیان شده است: پنجم مرداد سالروز تشریف فرمایی مقام معظم رهبری در سال 1372 به استان شهید پرور آذربایجان شرقی که منشأ آثار و برکات فراوان بود را گرامی می داریم.

 

در این بیانیه با انتقاد از عدم عملیاتی شدن برجام با بد عهدی های طرف مقابل برای تحقق اقتصاد مقاومتی تصریح شده و آمده است: با توجه به بد عهدی آمریکا  نسبت به اجرای برجام و با در نظر گرفتن شعار سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»،  بر ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی از سوی مسؤولان نظام و مردم تأکید شد.

 

همچنین طی این بیانیه کشتار بی رحمانه مسلمانان و شیعیان کشمیر از سوی دولت هند، سلب حقوق اولیه شیعیان بحرین به ویژه سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم را محکوم کرده و از مجامع بین المللی و ملت های مسلمان آزادیخواه درخواست شده است که در مقابل این اعمال ظالمانه بی تفاوت نبوده و وظیفه انسانی و اسلامی خود را انجام دهند.

 

تحرکات گروه های تکفیری تحت فرماندهی استکبار جهانی و جنایات آل سعود وابسته به صهیونیسم متجاوز در کشورهای سوریه، یمن، بحرین و عراق و حمایت غرب به ویژه فرانسه و عربستان از گروهک تروریستی منافقین از سوی ائمه جمعه استان محکوم  و خواستار اقدام قاطع دولت های اسلامی و دستگاه دیپلماسی کشور در این زمینه شده اند.

 

همچنین با توجه به لزوم مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم بر ضرورت اقدام و عمل مسؤولان تأکید شده و از امت مسلمان نسبت به حفظ ارزش های اسلامی به ویژه مسأله عفاف و حجاب خواستار توجه بیشتر و در رابطه با سوء استفاده از بیت المال و حقوق های نجومی خواستار تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری شدند./203/854/ب1

ارسال نظرات