۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۴۴۰۲۰۹
مسؤول سازمان بسیج دانشجویی کشور:

دفاع از انقلاب اسلامی به معنای حفظ وضع موجود تفکری غلط است

مسؤول سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: انقلاب یک موجود زنده و حرکت تدریجی و تحول از بدی ها به خوبی ها است و اگر دفاع از انقلاب اسلامی به معنای حفظ وضع موجود باشد، تفکری غلط است.
مسؤول سازمان بسیج دانشجویی کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، داوود گودرزی، مسؤول سازمان بسیج دانشجویی کشور، ظهر امروز در جمع دانشجویان طرح ولایت دانشگاه های چهارمحال و بختیاری گفت: انقلاب یک موجود زنده و حرکت تدریجی و تحول از بدی ها به خوبی ها است و اگر دفاع از انقلاب اسلامی به معنای حفظ وضع موجود باشد، تفکری غلط است.

 

گودرزی افزود: دفاع از انقلاب یعنی تضمین حرکت انقلاب در غیر این صورت دولت با نظام اسلامی تفاوتی ندارد و عبارت من انقلابی ام معنا پیدا نمی کند.

 

وی با بیان اینکه همه باید بدانیم در یک جبهه دائمی مبارزه هستیم و روحیه انقلابی را باید تقویت کنیم، اظهار داشت: ما باید تبدیل به یک مجاهد انقلابی شویم و این امکان پذیر نیست مگر در سایه جهاد کبیر و عدم تبعیت از دشمن که دانشجویان در رأس این جهاد قرار دارند و تکلیفشان بسیار سنگین است.

 

مسؤول سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه نظام سازی مهم ترین اقدام بعد از تشکیل یک انقلاب است، ابراز داشت: در دولت اسلامی محتوای نظام ما باید اسلامی شود و این از ضرورت ها است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی به دنبال دو ویژگی هستیم، گفت: معنویت و رفاه مادی مورد نظر اسلام مهم ترین ویژگی های جامعه اسلامی است که بایستی به همه آن ها جامه عمل پوشید.

 

وی با اشاره به اینکه بیایید از خودمان بپرسیم آیا اصول و آرمان های اولیه انقلاب محقق شده است یا نه؟ خاطرنشان کرد: هم تحقق آرمان ها مهم است و هم عدم انحراف از آرمان ها که باید همزمان و به صورت مستمر مورد توجه قرار گیرند.

 

گودرزی یکی از اصول و آرمان های انقلاب اسلامی را کرامت انسانی عنوان کرد و افزود: کرامت انسانی یعنی انسان از نگاه قرآن خلیفه الله است و نباید به او دروغ بگویی به او تهمت بزنی و این انسان نباید لنگ معیشت باشد.

 

وی با اشاره به اینکه امروزه تئورسین های فرهنگ غربی می گویند استقلال یعنی چه و همه در دهکده جهانی هستیم، تصریح کرد: برخی از این تئوریسن های داخل هم عرضه می دارند که ما چه کاری به سوریه و فلسطین داریم؟ این ها همان افرادی هستند که مبنای فکری خود را از غرب گرفته اند و همواره بدنبال تحت پوشش بودن کشور هستند و این مایه تأسف است که چگونه با این همه روایات و احادیث و فرهنگ غنی باز هم سخن از دفاع مظلوم گفتن سخت است.

 

این کارشناس مسائل سیاسی خطاب به شرکت کنندگان طرح ولایت دانشجویی گفت: شما مسؤول هستید نسبت به مسایل پیرامون و اگر گفتید من انقلابی ام یعنی شما انقلاب را به پیش می برید، تداوم انقلاب اسلامی امروز مهم ترین مسأله است.

 

گفتنی پاسخگویی به شبهات دانشجویان و طرح پرسش و پاسخ از سوی مسؤول سازمان بسیج دانشجویی کشور از دیگر برنامه های این نشست بصیرتی بود.

 

شایان ذکر است دوره ده روزه طرح ولایت دانشگاه های چهارمحال و بختیاری، به میزبانی دانشگاه شهرکرد و با حضور 200 دانشجو در حال برگزاری است./9457/202/ب3

ارسال نظرات