۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۴۴۰۲۳۰
به میزبانی حوزه علمیه شهرکرد صورت گرفت؛

افتتاحیه دوره «اختبار و تثبيت» ويژه طلاب جديد الورود حوزه های علميه برادران چهارمحال و بختیاری

مدير استانی حوزه علميه برادران چهارمحال و بختياری از برگزاری دوره «اختبار و تثبيت» ويژه طلاب جديد الورود حوزه های علميه برادران این استان از امروز به مدت یک ماه خبر داد.
حجت الاسلام سيدمحمد احمدی

حجت الاسلام سيدمحمد احمدی، مدير استانی حوزه علميه برادران چهارمحال و بختياری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، از برگزاری دوره «اختبار و تثبيت» ويژه طلاب جديد الورود حوزه های علميه برادران این استان خبر داد.


وی با بيان اينكه اين دوره به مدت يك ماه در استان برگزار خواهد شد، تصریح كرد: اين دوره از امروز، 5 مردادماه به مدت ۳۰ روز به صورت متمركز و غير متمركز با حضور ۱3۰طلبه جديدالورود برگزار خواهد شد.


حجت الاسلام احمدی با اشاره به اينكه اين تعداد افراد انتخاب شده از ميان 350 نفر طلبه گزينش شده اند، خاطرنشان كرد: از ميان افراد شركت كننده كسانی مجوز ورود به دوره را كسب كرده اند كه در آزمون ورود به دوره حائز كسب نمره قبولی شده باشند.


وی از پايان يافتن گزينش طلاب خبر داد و تصريح كرد: از ميان ۳5۰ نفر ثبت نام كننده ۱3۰ نفر از طلاب مستعد و مجرب در استان برای شركت در دوره اصلی انتخاب شده ‌اند.


مدير استانی حوزه علميه برادران چهارمحال و بختياری مكان برگزاری دوره را حوزه اماميه استان اعلام و خاطرنشان كرد: اين دوره به مدت ۱۰ روز و به صورت متمركز در حوزه اماميه شهركرد برگزار و ادامه دوره به صورت غير متمركز در حوزه های علميه شهرستان های استان برگزار خواهد شد.


این مقام مسؤول با تأكيد بر اينكه اين دوره رويكردی اخلاق محور و تهذيبی دارد، ابراز داشت: با توجه به اهميت مسائل اخلاقی در حوزها، دوره ۱۰ روزه در حوزه اماميه شهركرد به مسائل اخلاقی و تربيتی و با حضور اساتيد اخلاق برجسته استان برگزار خواهد شد.


حجت ‌الاسلام احمدی حضور اساتيد اخلاق مجرب را يكی از برنامه‌های مهم اين دوره دانست و اظهار داشت: استفاده از اساتيد مجرب و توانمند طرح تقویت مبانی اعتقادی در بالابردن سطح دانش متربيان اين دوره بسيار مؤثر است.


وی يكی از اهداف مهم برگزاری این دوره را آشنايی طلاب جديد با فضای حوزه های علميه عنوان كرد و گفت: طلابی كه برای نخستین بار در اين دوره شركت می كنند خود را برای ورود به حوزه های علميه و ادامه تحصيل در اين فضا مهيا و آماده می كنند./302/9457/ب1

ارسال نظرات