۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۴۴۰۲۸۳
آیت الله ناصری در گفت وگو با رسا:

روحیه انقلابی باید تمام حوزه های علمیه را فرا گیرد/ شورای عالی از استان ها نظرخواهی کند

نماینده ولی فقیه در یزد با بیان این که روحیه انقلابی باید تمام حوزه های علمیه را فرا بگیرد، گفت: وضعیت باید به گونه ای باشد که مدارس و حوزه های استانی سرخود کارهایی انجام ندهند، به بهانه انقلابی بودن نباید کارهایی انجام شود که اختلاف پیش آید یا مناسب شأن و شؤون حوزه نباشد.
آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در یزد آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در یزد

آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تغییر مدیریت حوزه های علمیه، اولویت هایی که مدیر جدید باید در دستور کار قرار دهد را مورد توجه قرار داد و گفت: مدیریت حوزه دو برنامه دارد که یکی از آن ها عمل کردن به مصوبات شورای عالی حوزه است.

 

وی افزود: شورای عالی حوزه چند نفر بزرگان هستند که جلسات و برنامه هایی دارند و سیاستگذاری کلی حوزه های علمیه را انجام می دهند، این سیاستگذاری ها و مصوبات از مواردی است که مدیر باید آن ها را اجرا کند.

 

امام جمعه یزد با اشاره به سیاستگذاری شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: در ارتباط با نحوه پذیرش، شرایط پذیرش و مسائل آموزشی طلاب، اجرای مطالبات رهبری و توجیهات مراجع تقلید نسبت به حوزه ها در شورای عالی حوزه مطرح و تصمیم گیری می شود.

 

وی ادامه داد: مدیر حوزه ها باید حوزه علمیه قم و حوزه های شهرستان را به خوبی مدیریت کند البته مرکز و ثقل حرکت در قم است، مدیر حوزه باید مسائل حوزه را سامان دهی کند؛ تنوع در امور حوزه، تخصصی کردن و رسیدگی به امور مدارس مختلف حوزه، رسیدگی به وضعیت معیشت طلاب، توجه به مسائل تهذیبی و اخلاقی طلاب و چگونگی جذب بهتر و بیشتر برای حوزه های علمیه از مسائل مهمی است که مدیر جدید باید به آن ها توجه داشته باشد.

 

آیت الله ناصری با بیان این که بر کارهای حوزه های علمیه باید نظارت وجود داشته باشد، ابراز داشت: ایجاد هماهنگی و برنامه ریزی برای حوزه های استان ها از وظایف مدیریت حوزه های علمیه است، توجیه کردن مدیران استانی و شنیدن طرح و برنامه های حوزه های استانی نیز ضرورت دارد.

 

وی عنوان کرد: مشکلات طلاب از جمله درسی، امتحان، معیشتی و مکانی باید برطرف شود، همچنین رسیدگی به کارها برای رونق بخشی و گسترش و بالا بردن کیفیت و کمیت حوزه های علمیه از جمله مواردی است که مدیر حوزه باید مدنظر داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: در شورای استانی مسائلی مطرح و بررسی می شود که صورت جلسه آن به مرکز می رود که آن ها نسبت به صورت جلسه ها باید مشاوره داشته باشند و هماهنگی کنند؛ سفارشی که مقام معظم رهبری در زمینه انقلابی بودن حوزه ها و حفظ انسجام حوزها باید مورد توجه باشد.

 

وی اضافه کرد: محقق کردن مطالبه رهبر معظم انقلاب کار مهمی بوده و برنامه ریزی می خواهد و حتما باید مورد توجه باشد، در شورای عالی باید مشورت ها و برنامه ریزی هایی برای اجرایی کردن این مسأله صورت گیرد که باید از استان ها نیز نظر خواسته شود.

 

امام جمعه یزد با بیان این که روحیه انقلابی باید تمام حوزه های علمیه را فرا بگیرد، گفت: وضعیت باید به گونه ای باشد که مدارس و حوزه های استانی سرخود کارهایی انجام ندهند، به بهانه انقلابی بودن نباید کارهایی انجام شود که اختلاف پیش آید یا مناسب شأن و شؤون حوزه نباشد؛ حوزه باید انسجام و وحدت رویه داشته باشد، همچنین کارها باید با برنامه ریزی پیش رود تا منویات مقام معظم رهبری پیاده شود./1323/ت302/ج

محمد قمین

ارسال نظرات