۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۴۴۰۳۰۴
استاد حوزه علمیه همدان مطرح کرد؛

عدم ثبات مدیریتی مهم ترین نقطه ضعف مدارس علمیه شهرستان ها

استاد حوزه علمیه عدم ثبات مدیریتی را از مهم ترین نقاط ضعف مدارس علمیه شهرستان ها عنوان کرد و گفت: ضروری است ارزیابی کلی در زمینه مدیریت در حوزه انجام شود.
گرجی

حجت الاسلام علی اضغر گرجی، استاد حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به نقاط ضعف در مدارس علمیه شهرستان ها، اظهار داشت: حوزه های علمیه شهرستان ها با مشکلات عدیده ای رو به رو است.

 

وی افزود: یکی از بزرگترین مشکلات حوزه های علمیه شهرستان ها عدم رغبت اساتید برجسته علمی در حوزه ها است و دلیل آن هم عدم پشتیبانی مالی از آنان است.

 

حجت الاسلام گرجی در ادامه خاطرنشان کرد: امتیازاتی که برای اساتید حوزه علمیه قم در نظر گرفته می شود برای اساتید شهرستان ها در نظر گرفته نمی شود و امکاناتی برای آنها فراهم نیست.

 

وی با اشاره به دیگر معضلات حوزه های علمیه شهرستان ها، ابراز داشت: یکی دیگر از مشکلات حوزه های علمیه تزلزل مدیریتی است، یعنی در شهرستان ها ثبات مدیریت و نیرو وجود ندارد، یعنی در سال دو بار یک معاونت جابجا می شود.

 

محقق حوزه علمیه با بیان این مطلب که باید ارزیابی کلی در زمینه مدیریت در حوزه انجام شود، گفت: باید دید متوسط ثبات حضور یک مدیر در یک مدرسه چقدر است و آیت الله اعرافی نیاز است این آمار را بررسی کند.

 

وی تصریح کرد: پیشنهاد دقیق این است که  الان در تمام دستگاه های استاندارد کشوری دانشگاهی را برای تربیت افراد مورد نیاز در زمینه مدریت ایجاد می کنند تا با استفاده از علوم روز و تجربه بزرگان در آن عرصه برای مدیریت در آینده به کارگیری شوند، ولی حوزه همچنان در این زمینه محروم است.

 

حجت الاسلام گرجی در پایان گفت: در حال حاضر حوزه برای مدیران هیچ امتیازی قائل نیست و نمی تواند هیچ تعهدی را برای بکارگیری افراد ایجاد کند و این در حالی است که مدیران باید احکام سه ساله داشته باشند و از طرفی امکانات علمی و دیگر امتیازات برای آنها در نظر گرفته شود.

 

گفتنی است، با حضور آیت الله اعرافی در رأس مدیریت حوزه های علمیه کشور، موضوع تحول حوزه های علمیه به ویژه حوزه های علمیه شهرستان ها رنگ و بوی تازه به خود گرفته است و لازم است تا نخبگان حوزه های علمیه نظرات و دقت های کارشناسانه خود را در این زمینه ابراز کنند./979/302/ب2

ارسال نظرات