۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۴۴۰۴۳۴
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس:

بسترسازی امر به معروف و نهی از منکر همگانی مهم‌ترین وظیفه رسانه‌ها است

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس به تبیین انتظارات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر از رسانه‌ها پرداخت و گفت: انتظار ما از رسانه‌ها بسترسازی برای همگانی کردن امر به معروف است.
سلیمان مهدوی، دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، سلیمان مهدوی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس امروز، ۶ مردادماه در نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه استان فارس به تبیین انتظارات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر از رسانه‌ها پرداخت و گفت: انتظار ما از رسانه‌ها بسترسازی برای همگانی کردن امر به معروف و نهی از منکر است.

 

وی در ادامه بستر اصلی حفظ نظام را مردم دانست و افزود: متأسفانه این مسأله کنار گذاشته شده در صورتی که نظارت مردم در دین با عنوان امر به معروف و نهی از منکر نام ‌گذاری شده است.

 

مهدوی خاطرنشان کرد: چرا برخی از رسانه‌ها مطالبی را که با اسلام سازگار نیست در رسانه‌های خود منعکس می‌کنند به‌عنوان مثال اختلاط زن و مرد در اسلام جایز نیست، ولی  برخی عکس چنین مسائلی را در رسانه‌های خود منعکس می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه ما در تعریف امر به معروف و نهی از منکر مشکل داریم، گفت: ما در کشورمان وحدت داریم یعنی تمام احزاب و گروه‌ها شهادتین را برای تبعیت از ولی‌فقیه در غیاب معصوم گفته‌اند و ما نیز از هر کسی که چنین اعتقادی دارد، حمایت می‌کنیم.

 

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس، با اشاره به وظایف ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: وظیفه ما در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر حفظ اصل نظام اسلامی است و همچنین اینکه جای حلال خدا با حرام جابجا نشود.

 

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در یک نظام اسلامی به دو قسمت آمران و ضابطان تقسیم می‌شود، گفت: آمران آحاد مردم را تشکیل می‌دهند و ضابطان شامل حکومت و ادارات و سازمان‌ها و نهادهای امنیتی و نظامی است.

 

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس با بیان اینکه انتظار ما این است که کسی مخالف معروف نباشد، گفت: نباید این‌گونه باشد که برخی از نهی‌ها در مطبوعات بیان شود زیرا برای ما کرامت اسلامی نخستین اصل در امر به معروف و نهی از منکر است و ما نمی‌خواهیم کسی را سرزنش کنیم بلکه می‌خواهیم افراد را نجات دهیم.

 

وی گفت: یک خبرنگار می‌تواند زمانی که منکری را در یک اداره مشاهده کرد یک نامه برای مدیر آن سازمان نوشته و پایین آن امضا کند که یک خبرنگار است و اگر این تذکر جدی گرفته نشد، در مرحله بعد می‌توان آن منکر را رسانه‌ای کرد./202/919/ب1

ارسال نظرات