۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۴۴۰۶۶۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

نگرش تخصصی به مقوله فرهنگ وجود ندارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که بسیاری از آفت‌های فرهنگی جامعه نشأت گرفته از نگرش های سطحی در این حوزه است، گفت: فرهنگ در فرآیند سیاستگذاری، برنامه ریزی، اجرا، پایش و ارزیابی یک کار تخصصی محسوب می شود.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در نشست شورای اداری استان با بیان این‌که بسیاری از آفت‌های فرهنگی جامعه نشأت گرفته از نگرش های سطحی در این حوزه است، اظهار داشت: فرهنگ در فرایند سیاستگذاری، برنامه ریزی، اجرا، پایش و ارزیابی، یک کار تخصصی محسوب می شود.


وی با تأکید بر این‌که گسترش فعالیت های فرهنگی هنری با تکیه بر ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی رویکرد اصلی این اداره کل است، خاطرنشان کرد: ترویج ارزش‌ها، آموزه‌‎ها و شعائر اسلامی محور فعالیت های فرهنگی و هنری وزارتخانه است؛ باید به این باور برسیم که زبان هنر بهترین وسیله برای تبیین مبانی دینی است.


محمدپور با اشاره به این‌که کار فرهنگی امری بسیار حساس و نتیجه‌گیری از فعالیت در این حوزه نیازمند زمان است، تصریح کرد: تلاش می کنیم تا با در نظر گرفتن همه ارزش هایی که ملت ما با زحمات ده ها ساله به دست آورده اند و با ظرافت، احساس مسؤولیت و تعهد فعالیت های فرهنگی و هنری را در جامعه گسترش دهیم.


وی با بیان این‌که اظهار نظر در حوزه فرهنگ و هنر وظیفه ذاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: باید این باور را در سطح جامعه ترویج دهیم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حوزه مرجع در فرهنگ و هنر است و باید مرجعیت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در سطح استان و شهرستان ها معین کنیم. 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر لزوم پرورش نیروهای زبده و کارشناس در بدنه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: فرهنگ مقوله ای است که به همه آحاد مردم ارتباط دارد، چرا که زوایای پیدا و پنهان زندگی مردم را در بر می گیرد و از این منظر یک مقوله عام تلقی می شود.


محمدپور با اشاره به این‌که برخی از فعالیت های فرهنگی و هنری این اداره کل به بخش خصوصی واگذار شده است، خاطرنشان کرد: این فعالیت ها با اعتماد به توان مردم و پتانسیل های مؤسسات فرهنگی هنری در بخش خصوصی انجام می شود و ارشاد اسلامی وظیفه پایش و نظارت را در این حوزه بر عهده دارد.


محمدپور با اشاره به وجود توانمندی های بالقوه گسترده در حوزه فرهنگ و هنر در سطح استان، افزود: ما برای بها دادن به فعالیت های فرهنگی و هنری، علاوه بر بهره مندی از اندیشه های متولیان حوزه فرهنگ و هنر در دستگاه های اجرایی دیگر، از تبادل افکار با اصحاب قلم، مطبوعات و فرهیختگان هم بهره مند می شویم.


گفتنی است، نشست اداری مدیران ستادی و شهرستانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز با حضور مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رؤسای ادارات شهرستان در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار شد./935/202/ب2

ارسال نظرات