۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۴۴۰۷۶۸
آیت الله مجتهد شبستری تأکید کرد؛

اگر تحریم ها رفع نشود برنامه هسته‌ای با قوت ادامه خواهد یافت/ حقوق های نجومی پدیده ای دردناک برای حکومت اسلامی

امام جمعه تبریز گفت: اگر تحریم‌ها لغو نشود و دولت آمریکا به وعده‌های خود عمل نکند ایران اسلامی برنامه هسته‌ای را با قدرت تمام آغاز و مضاعف از قبل ادامه خواهد داد.
آیت الله شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز با بیان اینکه امام صادق(ع) مظهر سخاوت، کرامت، احسان و ناشر علوم است، اظهار داشت: امام صادق(ع) با آغاز نهضت علمی خود توانست خدمات فرهنگی بسیاری را به انجام رساند.

 

وی با اشاره به اوضاع سیاسی و اجتماعی دوران امام صادق(ع)، خاطرنشان کرد: انحراف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی خطر بزرگی بود که در زمان امام صادق(ع) جامعه مسلمین را تهدید می‌کرد، جعل حدیث، تحریف احادیث نبوی و تفسیر به رأی قرآن کریم جامعه را به‌ سوی یک انحراف بزرگ می‌کشاند.

 

امام‌جمعه تبریز با بیان اینکه امام صادق(ع) در این اوضاع اجتماعی با تشکیل حوزه علمیه‌ای که بیش از 4 هزار شاگرد در رشته‌هایی چون علم کلام، اخلاق، علم احکام الهی، علوم طبیعی و فقه تشیع حاصل آن بود، در برابر این انحراف ایستاد، تصریح کرد: امام صادق(ع) در این اوضاع توانست با نهضت علمی خود مسلمانان را از اسلام راستین بهره‌مند کند.

 

وی با اشاره به اینکه در زمان ایشان حکام منحرف از مدعیان اجتهاد، صوفیان و هر گروه منحرفی حمایت می‌کردند، ادامه داد: حکام غاصب اموی به ویژه منصور دوانقی تاب‌ و توان تحول علمی عظیم مکتب امام صادق(ع) را نداشت و چون دید افکار اسلام ناب و تشیع در حال فراگیری است، امام صادق(ع) را در سن 65 سالگی به شهادت رساند.

 

عضو خبرگان رهبری با اشاره به میلاد پربرکت حضرت معصومه(س)، روز دختر و آغاز دهه کرامت، ابراز داشت: حضرت معصومه(س) بانویی بافضیلت و فردی دانشمند بود و از جهت پاکدامنی و دوری از گناهان معصومه نام گرفت، حضرت فاطمه معصومه(س) علاوه بر اینکه دختر، خواهر و عمه‌ی امام معصوم (ع) بود.

 

وی با گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری و مبارزات وی، خاطرنشان کرد:  این عالم مجاهد و فاضل به جرم آنکه مشروطه مشروعه را خواستار بود، مورد تحمل قرار نگرفت و بعد از مبارزات بسیار و اقدامات ارزشمند و مخلصانه به شهادت رسید و جان خود را در مسیر اسلام ارزانی کرد.

 

آیت‌الله مجتهد شبستری بابیان اینکه پدیده حقوق نجومی برای حکومت اسلامی یک پدیده دردناک و غیر قابل‌ قبول است، گفت: دریافت‌های غیرقانونی از بیت‌المال مصداق بارز و روشن غارت و چپاول اموال عمومی است، که عواطف ملت را جریحه‌دار کرد و اعتماد مردم نسبت به دستگاه‌های اجرایی را متزلزل و تضعیف کرد.

 

وی عدم توجه و پیگیری این امر و مقابله مجدانه را عامل بدبینی ملت به‌ نظام دانست و گفت: مردم از سه قوه مطالبه پیگیری و محاکمه خاطیان را دارند، مردم از مجلس انتظار دارند راهکار قانونی برای جلوگیری از چپاول بیت‌المال اتخاذ شود و طوری نباشد که عده‌ای با پررویی مدعی قانونی چپاول بیت‌المال شوند.

 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران از دستگاه قضا انتظار دارد که آن‌ کسانی که حقوق‌های نجومی را دریافت کرده‌اند، دستگیر کند و احکام عادلانه‌ای در رابطه با آن‌ها صادر و به پرونده‌ افراد و دستگاه‌های مرتبط با این فساد با سرعت رسیدگی شود.

 

وی ضرورت گزارش صریح و روشن  اقداماتی انجام‌گرفته  از سوی دولت را مطالبه مردم از قوه‌ی مجریه مطرح کرد و افزود: کسانی که حقوق‌های نجومی گرفته‌اند برای همیشه از خدمات دولتی و پست‌های دولتی محروم شوند، نباید این افراد باقدرت و مناسب خود تنها از پستی به پست دیگر منتقل شوند.

 

امام‌جمعه تبریز تحولات منطقه را نشان از اضمحلال گروه‌های تکفیری و امیدوارکننده دانست و ادامه داد: محاصره کامل حلب با وجود ۱۵ هزار تروریست تکفیری در داخل آن از خبرهای خوش و امیدوارکننده این روزها است، راه‌های ارتباطی نیز از سوی نیروهای مقاومت بسته‌ شده است، یاوه‌گویی‌های استکبار شرم‌آور است.

 

وی با اشاره به تحولات بحرین و اقدام دولت بحرین در دستگیری شیخ عیسی قاسم و تصمیم به دادگاهی کردن این عالم مبارز، خاطرنشان کرد: در اثر مقاومت مردم قهرمان بحرین آل خلیفه جلسه محاکمه شیخ عیسی قاسم را لغو و به‌ وقت دیگر موکول کرد، همچنین تظاهرات گسترده ملت یمن نشانگر وحدت و یکپارچگی ملت مقاوم و باایمان یمن است.

 

وی بابیان اینکه اگر تحریم‌ها لغو نشود و دولت آمریکا به وعده‌های خود عمل نکند ایران اسلامی برنامه هسته‌ای را با قدرت تمام آغاز و مضاعف از قبل ادامه خواهد داد، افزود: رییس جمهور آمریکا در حمایت از هم‌ حزب خود می‌گوید که افتخارات دولت توقف برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران از طریق دیپلماسی است.

 

وی با بیان اینکه آمریکا و دولتمردان آن دروغ‌گو و غیر قابل‌ اعتماد هستند، ابراز داشت: این اظهارنظرها در حالی‌ است که مکرر گفته‌ شده برنامه‌ هسته‌ای ایران تسلیحاتی نبوده و براساس فتوای رهبر انقلاب حرمت تولید تسلیحات هسته‌ای بارها اعلام شده است./854/201/ب2

ارسال نظرات