۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۴۴۰۸۰۸
استاد دانشگاه مطرح کرد؛

لزوم ساخت تکنولوژی های متناسب با اهداف انقلاب

استاد دانشگاه لزوم ساخت تکنولوژی های متناسب با اهداف انقلاب را از راهکارهای تببین گفتمان انقلاب معرفی کرد و گفت: سطح حوزه های علمیه ما امروز حداکثر به تولید علوم انسانی رسیده و صحبت از تکنولوژی اسلامی خنده دار به نظر می رسد، در حالی که شاخص های ما برای محک انقلاب، همه محصول غرب است.
گفتمان انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نخستین نشست شورای گفتمان انقلاب اسلامی خراسان رضوی به منظور تبیین گفتمان انقلاب و بازخوانی خط امام و رهبری، پیش از ظهر امروز با حضور محمود احمدی نژاد، رییس جمهور سابق، در حسینیه معین الضعفاء برگزار شد.

 

پوراسماعیل، استاد دانشگاه در این نشست درباره راهکارهای تبیین گفتمان انقلاب اسلامی، گفت: نخستین راهکار، واقع گرایی و قبول کاستی ها در عین امیدبخشی و باور به «ما می توانیم» است.

 

وی انقلاب اسلامی را تبلور «ما می توانیم» دانست و افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب، بیان کاستی ها و عذرخواهی صادقانه موجب تعدیل و منطقی شدن خواسته های مردم می شود.

 

پوراسماعیل لزوم ارائه برنامه ها و راهبردها به جای کلی گویی را دیگر راهکار تبیین گفتمان انقلاب برشمرد و تصریح کرد: هنوز قوانین مبتنی بر انقلاب اسلامی تدوین نشده،  تعدد مبانی قانون گذاری و بین نهادها تناقض های ساختاری وجود دارد.

 

 استاد دانشگاه لزوم ساخت تکنولوژی های متناسب با اهداف انقلاب را سومین راهکار تببین گفتمان انقلاب معرفی و اظهار کرد: سطح حوزه های علمیه ما امروز حداکثر به تولید علوم انسانی رسیده و صحبت از تکنولوژی اسلامی خنده دار به نظر می رسد در حالی که برای تبیین گفتمان انقلاب، متکی به ابزارهایی هستیم که غرب آن ها را با پیوست فرهنگی خود تولید کرده و شاخص های ما برای محک انقلاب، همه محصول غرب است.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز عده ای تصور می کنند انقلاب سفره ای است که پدرانشان برایشان پهن کرده اند و نسل های جدید حق برداشت از سفره ندارند.

 

گفتمان انقلاب یعنی رحماء بینهم، اشداء علی الکفار

در ادامه این نشست، علیرضا دلبریان، جانباز و راوی دفاع مقدس گفت: آنچه امام خمینی(ره) را امام خمینی و انقلاب اسلامی را انقلاب اسلامی کرد، خط کشی نکردن، رحماء بینهم اشداء علی الکفار و خاکریز نزدن بود که همان گفتمان انقلاب است.

 

عزت و آقایی در گرو خدمت و بندگی است

وی با تأکید بر اینکه به جای توهین و خشونت، باید اختلاف سلیقه ها را با منطق حل کنیم، به سیره شهدا در قبول مسؤولیت ها اشاره و خاطرنشان کرد: عزت و آقایی در گرو خدمت و بندگی است؛ در جبهه اگر مسؤولیت را از کسی برمی داشتند، سجده شکر به جا می آورد نه اینکه برای رسیدن به آن دست به هر کاری بزند.

 

دلبریان ادامه داد: گفتمان انقلاب یعنی این جمله سردار جاویدالاثر احمد متوسلیان که در آزادسازی خرمشهر، گفت: برای آزاد کردن خاک نیامده ایم بلکه به دنبال تحقق «و نُرید أن نَمُنَّ علی الذین استضعِفوا» هستیم.

 

جانباز و راوی دفاع مقدس افزود: گفتمان انقلاب ریشه در خودسازی، تحمل مخالف و راه انبیا و ائمه اطهار(ع) دارد.

 

وی با بیان اینکه رزمندگان در دفاع مقدس با خون، خلأ تجهیزات را پر کردند، یادآور شد: آنچه امروز سردار سلیمانی را به عنوان الگوی امروز و دیروز مقاومت، به ورای مرزها برده است، اخلاق، انسانیت و محبت است نه پول و امکانات.

 

دلبریان با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که خرمشهرها در پیش است، گفت:  فتح این خرمشهرها با همدلی و تحمل مخالف امکانپذیر است./930/202/ب2

ارسال نظرات