۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۴۴۱۰۴۶
معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی:

طرح کوثر ویژه همسران طلاب و روحانیان در خوی کلید خورد

معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: طرح کوثر ویژه دانش افزایی همسران طلاب و روحانیان در شهرستان خوی در حال اجرا است.
حجت الاسلام ارشاد، معاون تهذيب حوزه هاي علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: در راستای دانش افزایی همسران طلاب و روحانیان، آشنایی با قرآن و احکام الهی و آیین همسرداری طرحی با عنوان کوثر در شهرستان خوی اجرا می شود.


وی گفت: این طرح با شرکت 40 نفر از همسران روحانیان و طلاب حوزه های علمیه، شاغل در ادارات و نیروی های مسلح و همچنین خواهران طلبه متأهل در شهرستان خوی کلید خورده و درحال برگزاری است.


معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی هدف این طرح را استحکام بنیان اعتقادی و اخلاقی، ارتقای سطح آگاهی دینی و مهارت های اساسی زندگی و پیشگیری از بروز آسیب های احتمالی همسران و فرزندان در پرتو زندگی مشترک خواند.


استاد حوزه علمیه ارومیه گفت: از مهرماه سال جاری نیز همزمان با آغاز ترم جدید حوزه های علمیه، طرح کوثر در شهرستان های ارومیه و میاندوآب نیز اجرا می شود.


حجت الاسلام ارشاد یادآور شد: برای شرکت کنندگان در این طرح گواهی پایان دوره اعطا می شود.


وی خانواده را مهم ترین و اساسی ترین نهاد اجتماعی خواند و اظهار داشت: با توجه ویژه و اهتمام به امور خانواده می توان سعادت افراد و جامعه را تضمین کرد.


معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان غربی از اعزام 20 نفر از  روحانیان مشاور استان به دوره تربیت تخصصی مشاوره اسلامی در مشهد خبر داد و افزود: اعزام شوندگان به مشهد، اساتید حوزه های علمیه برادران هستند که پیش از این در دوره های شش ماهه تربیت مشاور با حضور اساتید کشوری شرکت کرده بودند.


حجت الاسلام ارشاد تربیت مشاور را مقدمه ای برای ایجاد مرکز بزرگ مشاوره دینی در استان اعلام کرد و گفت: در تلاش هستیم با تقویت بنیه های علمی این افراد، در آینده نزدیک مرکز مشاوره حوزه علمیه آذربایجان غربی راه اندازی شود.


معاون تهذیب حوزه های علمیه برادران آذربایجان غربی گفت: مشاوره به طلاب و خانواده های آنها در زمینه های تحصیلی، تهذیبی، اخلاقی و خانوادگی از جمله اهداف تربیت مشاور است./936/302/ب2

ارسال نظرات