۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۴۴۱۰۹۴
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

حوزه‌های علمیه عامل تداوم و استقرار اندیشه شیعی هستند

حجت الاسلام محمدزاده با بیان این که حوزه‌های علمیه عامل تداوم و استقرار اندیشه شیعی هستند، گفت: تداوم راه ائمه(ع) با تقویت حوزه‌های علمیه امکانپذیر است.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر

حجت‌الاسلام سیفعلی محمدزاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به اهمیت وجود حوزه‌های علمیه در جامعه اسلامی، افزود: مسلمانان باید در جهت گسترش حوزه‌های علمیه تلاش کنند تا انسان‌های علاقه‌مند و بااستعداد تربیت‌یافته در مسیرحرکت‌های اسلامی و دینی ایجاد شود.

 

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه عامل تداوم و استقرار اندیشه شیعی و اسلامی هستند و باید تقویت شوند، ادامه داد: بزرگترین عامل بقای دین اسلام و تداوم خط‌ مشی پیامبر اکرم(ص) وجود حوزه‌های علمیه بوده و تداوم راه ائمه با تقویت حوزه‌های علمیه امکانپذیر است و نباید مورد غفلت قرار گیرد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه با بیان اینکه امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و همه علمای مبارز و انقلابی از ثمرات حوزه‌های علمیه هستند، ابراز کرد: دشمنان از ثمرات حوزه‌های علمیه می‌ترسند و به همین جهت علیه حوزه‌های علمیه فعالیت می‌کنند و به دنبال تضعیف حوزه‌های علمیه و جایگاه مردمی آن‌ها هستند.

 

وی با اشاره به امضای نامه‌ای از سوی سران مزدور کشورهای به‌ ظاهر اسلامی علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: آن‌ها چون می‌بینند ایران اسلامی کانون حرکت بیداری، امنیت، آرامش، بصیرت و تمامی ارزش‌های اسلامی است، دست به چنین کارهایی می‌زنند، این بیداری نتیجه بصیرت علمای حوزه است.

 

حجت‌الاسلام محمدزاده با بیان اینکه دشمنان داخلی و خارجی با استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای علیه حوزه‌های علمیه و روحانیت انقلابی مبارزه و فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد تا دشمن در سناریوی تضعیف حوزه‌های علمیه موفق باشد.

 

وی با بیان اینکه تنها راه تقویت اسلام، نظام جمهوری اسلامی و تداوم انقلاب اسلامی تداوم اندیشه انقلابی در حوزه است، ابراز داشت: تنها مسیر رسیدن به هدف، تبعیت از دستوارت مقام معظم رهبری است و با تبعیت از دستورات ولی‌فقیه به دنیا اعلام می‌کنیم که برای همیشه در این راه ثابت‌قدم هستیم.

 

امام‌جمعه شبستر با بیان اینکه تقویت حوزه‌های علمیه در حضور علمای برجسته و انقلابی در حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها است و در جمع مردم است، خاطرنشان کرد: باید موانع از میان برداشته شود تا با حضور علمای برجسته در نقاط مختلف کشور شاهد تقویت حوزه‌های علمیه در استان‌ها و در نتیجه جبهه اسلامی انقلابی باشیم./854/302/ب2

ارسال نظرات