۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۴۴۱۴۷۲
امام جمعه بهشهر مطرح کرد؛

آمريكا خط اول فتنه و دشمن هميشگي ملت ایران/ برجام دستاوردی برای کشور نداشت

امام جمعه بهشهر با بیان این که امروز جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا همه توان خود را در جهت نابودی انقلاب اسلامی به کار گرفته است، گفت: آمريكا خط اول فتنه و دشمن هميشگي و بزرگ ايران اسلامي و منطقه است.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در بهشهر، حجت الاسلام  سيد عربعلي جباري، امام جمعه بهشهر امروز در ديدار با خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت هفته خبرنگار، آمریکا را دشمن نخست ملت ایران دانست و با بیان این که امروز جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا همه توان خود را در جهت نابودی انقلاب اسلامی به کار گرفته است، گفت: ملت ایران همچنان آمریکا را دشمن درجه یک خود می داند.

 

وی با بیان این که آمریکا در 37 سال گذشته هر آنچه در توان داشت برای تضعیف انقلاب اسلامی به کار گرفت، افزود: جریان برجام نیز جدیدترین هربه دشمن برای تضعیف انقلاب و نفوذ در کشورمان بود که ثابت کردند به هیچ عهدی پایبند نیستند.

 

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که مقام معظم رهبری در طول سال های اخیر همواره نسبت به بدعهدی آمریکایی در برابر ملت ایران، تأکید کردند، خاطرنشان کرد: دولتمردان آمریکایی ثابت کردند که به هیچ اصول بین المللی پایبند نیستند.

 

حجت الاسلام جباری افزود: اگر امروز خاندان پرآشوب عربستان و آل سعود در منطقه بي شرمي را به جايي رسانده اند كه با صهیونیست ها ارتباط برقرار مي كنند، اين ارتباط و دوستي با اسراییل هم در گرو همان دوستي و ثمره نزديكي با آمريكا است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین به وضعیت بحرانی منطقه اشاره کرد و آمریکا را مهم ترین عامل این بحران ها و جنگ ها معرفی کرد و گفت: هدف جنایات آمریکا تأمین امنیت رژیم صهیونیستی است و در منطقه مي توانيم اين مسائل را به وضوح ببينيم و درک كنيم و بدانيم آمريكاي جهان خوار هيچ گاه از روي دلسوزي براي كشورهاي منطقه و جهان كاري انجام نمي دهد.

 

حجت الاسلام جباري گفت: دشمن اصلی ما آمریکا و رژیم صهیونیستی است و به نوعي آل سعود از نوکران آنها است و هدفشان ایران هراسی و اسلام ستيزي در جهان است و به همین دلیل بايد بدانيم آمريكا در رأس همه فتنه ها در جهان است و دوستي آمريكا با ما غير ممكن است.

 

وي همچنين با اشاره به توافقات انجام شده و موضوع برجام، گفت: در اين برجام نيز از سوی آمريكا شيطنت هايي شده است و ما از برجام و پسابرجام چيزي دستگيرمكان نشد و شيطنت هاي اين شيطان بزرگ عليه ايران اسلامي همچنان ادامه دارد.

 

امام جمعه بهشهر در ادامه با تبريك هفته و روز خبرنگار، اظهار داشت: اهالي رسانه و خبرنگاران داراي شأن و منزلت والايي در جامعه هستند كه بايد اين شأن حفظ شود و مورد تكريم قرار گيرند و همچنان كه آنان در طول سال امانتداري و اطلاع رساني اخبار را بر عهده دارند در روز بزرگداشت خبرنگار هم تجليل مناسبي از اين فعالان انجام شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران صداقت و امانتداری را وظیفه دیگر رسانه‏ ها عنوان و با بیان این که رسانه ‏ها در این صورت توانایی هدایت مردم و جلب اعتماد آنها را دارند، تصریح کرد: مطالبی که از روی جهل منتشر می‏ شوند و مردم هم از نادرست بودن آنها اطلاع ندارند، موجب انحراف جامعه می‏ شوند.

 

مسؤول حوزه علمیه امام صادق(ع) بهشهر نقد را عملی برای سالم‏ سازی و پاکسازی جامعه تعریف و تأکید کرد: نقاد غیر از این نباید هدفی داشته باشد، چرا که نقد سالم به صلاح کشور و ملت است.

 

وی با بیان این که صداقت به عنوان یک اصل مهم و اساسی سبب جلب هر چه بیشتر اعتماد عمومی می شود، گفت: امروز دنیا تشنه صداقت است و اگر بتوانیم صادقانه، واقع بینانه و درست وارد عرصه شویم، بر امپریالیسم رسانه ای غرب نیز پیروز خواهیم شد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که گفتار و نوشتار صاحبان قلم باید برای خدا و در مسیر رضای الهی باشد، خاطرنشان کرد: اگر خدای ناکرده از قلم برای نان خوردن استفاده شود گفتار و نوشتار فرد از مسیر صحیح منحرف خواهد شد.

 

حجت الاسلام جباري با بيان اين‌كه رسانه ها داراي هنر در قلم و نگارش و همچنين دريچه دوربين هستند و می توانند گره های کور زندگی اجتماعی را با هنر و قلم خود باز کنند، بیان داشت: رسانه ها بايد ضمن ايجاد وحدت در جامعه، نسبت به رفع مشكلات و دوري از اختلافات تلاش كنند.

 

وي گفت: بهشهر شهر باسابقه و تراز اول در دوران مختلف قبل و بعد از انقلاب، دفاع مقدس، اطاعت پذيري، حضور در مراسمات، دفاع از ارزش ها، شهادت و ولايت مداري است و به همان نسبت نيز در بيكاري اول است كه بايد براي رفع اين مشكل و تقويت صنايع، ضعف ها و مشكلات بيان شده و گره گشايي شود.

 

امام جمعه بهشهر همچنين با اشاره به اين‌كه مديريت شهر اكنون تغيير كرده و ما به دنبال مديريت بسته در شهرستان نيستيم، يادآور شد: نمي خواهيم شهرستان با اختلاف پيش رفته و به كار خود ادامه دهد و از این رو بايد ايجاد وحدت و همدلي در بين مردم و مسؤولان و تكيه بر ولايت و رهبري در رأس عملكردهاي مهم خبرنگاران باشد.

 

حجت الاسلام جباري گفت: مهم‌ترين وظيفه خبرنگار دقت و صحت در انتقال پيام است و خبرنگار باید توفيقات خود را از جانب خداوند بداند و خودسازي، صداقت، شجاعت و امانت داري در رأس برنامه هاي او باشد تا موفقيت حاصل شود.

 

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بهشهر نیز در این نشست با تأكيد بر ايجاد وحدت و همدلي در بين خبرنگاران، افزود: خبرنگاران بايد با شناخت دردهاي جامعه، صداي حق طلبي مردم بوده و زبان گوياي كساني باشند كه قدرت بيان و توانايي گفتن ندارند، از این رو بايد خبرنگاران با حمايت از حقيقت و عدالت، به رسالت حرفه اي خبرنگاري خود عمل كنند.

 

مسعود فلاح همچنين با اشاره به برگزاري جلسات با همكاري فرماندار و مسؤولان، بسيج رسانه، نمايندگي خانه مطبوعات و همه دست اندركاران، گفت: براي هفته خبرنگار در بهشهر بيش از پنج برنامه در نظر گرفته شده است كه ديدار با امام جمعه، ديدار با خانواده شهداي مدافع حرم، برگزاري همايش روز خبرنگار، حضور در نماز جمعه و برگزاري تور گردشگري از جمله مهم ترين اين برنامه ها است./1317/202/ب2

ارسال نظرات