۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۴۴۱۵۸۹
رییس دانشگاه علوم قرآنی بجنورد:

مشارکت مدیران خراسان شمالی در برنامه‌های فرهنگی مطلوب نیست

رییس دانشکده علوم قرآنی بجنورد با انتقاد از حضور اندک مدیران دستگاه‌های خراسان شمالی در برنامه‌های فرهنگی، گفت: باید مدیران حداقل در برنامه‌های فرهنگی دستگاه مربوط به خود شرکت کنند تا برای سایر کارمندان و مردم الگو باشند.
حجت الاسلام مهدوی پور - رییس دانشکده علوم قرآنی بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رحیم مهدوی‌پور، رییس دانشکده علوم قرآنی بجنورد، عصر امروز در نشست شورای فرهنگی قشر بسیج کارمندی استان خراسان شمالی، با تأکید بر سامان‌دهی و برگزاری کیفی‌تر برنامه‌های فرهنگی، اظهار کرد: نباید برنامه‌های فرهنگی مذهبی ادارات تنها برای بهره‌مندی کارمندان و نیروهای این دستگاه‌ها باشد.

 

وی با اشاره به اینکه باید در این‌گونه برنامه‌ها خود مدیران دستگاه‌ها نیز به‌عنوان یک نیرو شرکت کنند، افزود: متأسفانه اکنون به‌گونه‌ای است که برنامه‌های مختلف فرهنگی در دستگاه‌ها و نهادهای گوناگون استانی برگزار می‌شود اما مدیر دستگاه خود در آن برنامه فرهنگی حضور نداشته و شرکت نمی‌کند.

 

حجت‌الاسلام مهدوی‌پور با بیان اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی به‌صورت بخش‌نامه‌ای، آیین‌نامه‌ای، تکلیفی و اداری درد چندانی را دوا نمی‌کند، اضافه کرد: وقتی خود مدیران و مسؤولان دستگاه مجری در برنامه فرهنگی آن دستگاه شرکت نمی‌کند، نمی‌توان انتظار تأثیرگذاری قابل‌توجهی از آن برنامه داشت.

 

وی با انتقاد از حضور اندک مدیران دستگاه‌ها و نهادهای خراسان شمالی در برنامه‌های فرهنگی، افزود: باید مدیران حداقل در برنامه‌های فرهنگی دستگاه مربوط به خود شرکت کنند تا برای سایر کارمندان و مردم الگو باشند.

 

حجت‌الاسلام مهدوی‌پور اضافه کرد: به‌عنوان نمونه وقتی در یک دستگاه دولتی در مناسبتهای مختلف مسابقه فرهنگی برگزار می‌شود، افزون بر کارکنان، باید مدیر دستگاه نیز در مسابقه شرکت کند تا به همین بهانه کتاب مربوطه را مطالعه کرده و از آن بهره گیرد.

 

وی تصریح کرد: در همایشهای مختلف که به منظور بزرگداشت شخصیتها و مناسبتها برگزار می‌شود نیز باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که اعضای حاضر و شرکت‌کنندگان، چند صفحه از کتاب مرتبط با موضوع همایش را مطالعه کرده و با اطلاعات و آگاهی مناسبی در همایش حضور یابند.

 

حجت‌الاسلام مهدوی‌پور خاطرنشان کرد: متأسفانه اکنون نگاه غالب در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی بیشتر بیرونی بوده و دستگاه‌ها و نهادها تلاش می‌کنند در این برنامه‌ها جامعه هدف بیرونی را تحت تأثیر قرار دهند.

 

وی ادامه داد: این در حالی است که برای اصلاح امور و ارتقای مسائل فرهنگی و اجتماعی می‌بایست ابتدا از خود و خانواده خویش شروع کرده و سپس آن را به کل جامعه تعمیم دهیم.

 

حجت‌الاسلام مهدوی‌پور با تأکید بر اینکه نباید کارمندان دستگاه‌ها درزمینهٔ فرهنگی از خانواده خود غافل شوند، اضافه کرد: تمرین و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، وقت گذاشتن برای خانواده و در کنار آنها بودن از مسائلی است که باید مورد توجه کارمندان دستگاه‌ها بوده و آن را ابتدا از خود شروع کنند تا پس از آن بتوانند این موضوعات را در بین اقشار مختلف مردم فرهنگ‌سازی کنند.

 

به گفته وی لازم است پیش از آن‌که برای ترویج یک امر فرهنگی در جامعه برنامه‌ریزی کنیم، ابتدا خود به آن اصل عمل کنیم تا فعالیت فرهنگی و توصیه‌های ما در قالب برنامه‌ها و همایشها تأثیرگذار باشد.

 

گفتنی است، نشست شورای فرهنگی قشر بسیج کارمندی با حضور نمایندگانی از اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی، مراکز آموزش عالی، ارتش و سایر ارگان‌های مربوطه در اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی برگزار شد./202/9314/ب1

ارسال نظرات