۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۴۴۱۶۷۳
مسؤول حوزه علمیه خواهران آمل مطرح کرد؛

ضرورت بهره گیری از ظرفیت روحانیت در تقویت مدارس علمیه شهرستان ها

مسؤول حوزه علمیه خواهران آمل با بیان این که روحانیت و طلاب در مسیر رسالت تبلیغ دین گام برمی دارند که باید در این عرصه از همه فرصت ها استفاده شود، گفت: باید از ظرفیت روحانیت در راستای توسعه مدارس علمیه شهرستان ها بهره گیری کنیم.
مسوول حوزه علمیه خواهران آمل

سید قاسم حامدی، مسؤول حوزه علمیه خواهران آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که مدرسه علمیه خواهران آمل از سال 69 آغاز به کار کرده است، گفت: جزء نخستین حوزه های علمیه خواهران در سطح استان مازندران هستیم که فعالیت خود را در این عرصه شروع کردیم.

 

وی با بیان این که برنامه های خوب و شاخصی از سوی این حوزه علمیه صورت می گیرد، بیان داشت: تلاش ما در این راستا است تا بتوانیم اثرگذاری لازم را داشته باشیم.

 

حامدی اظهار داشت: تعداد طلاب خواهر فارغ التحصیل حوزه علمیه خواهران آمل 350 نفر شده است که هر کدام از این خواهران در جامعه مشغول فعالیت های خوبی هستند.

 

مسؤول حوزه علمیه خواهران آمل ادامه داد: خواهران فارغ التحصیل حوزه علمیه خواهران آمل مراکز قرآنی مکتب القرآن، بیت القرآن و مکتب الرضا(ع) شهرستان آمل را اداره می کنند و نقش بسزایی در ترویج فرهنگ قرآن و قرآن آموزی دارند.

 

وی با اشاره به این که طلاب این حوزه علمیه در حوزه فعالیت های فرهنگی اهتمام شایسته ای دارند، تصریح کرد: ضرورت دارد حوزه های علمیه در ترویج فرهنگ اسلامی اهتمام ویژه ای صورت داده و اثربخشی لازم را داشته باشند.

 

حامدی افزود: نخستین گروه ائمه جماعات خواهر سطح مدارس دخترانه این شهرستان نیز با همکاری اداره آموزش و پرورش از سوی خواهران طلبه حوزه علمیه حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل پایه گذاری شد.

 

مسؤول حوزه علمیه خواهران آمل تصریح کرد: 7 هزار جلد کتاب از کتابخانه آیت الله یوسفیان، امام جمعه فقید آمل به این حوزه علمیه اهدا شده است که کتابخانه ما حدود 15 هزار جلد کتاب دارد.

 

حامدی اظهار داشت: کتاب های موجود در کتابخانه حوزه علمیه خواهران آمل به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی است که از این جهت یکی از رتبه های برتر کتابخانه حوزه های علمیه خواهران را دارا هستیم.

 

وی از اتخاذ تمهیدات لازم برای راه اندازی مقطع سطح سه حوزوی در آمل خبر داد و بیان داشت: در نظر داریم تا در آینده نزدیک مقطع تحصیلی سطح سه را در حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل راه اندازی کنیم.

 

مسؤول حوزه علمیه خواهران آمل خاطرنشان کرد: تلاش ما در این راستا است تا مقطع تحصیلی عمومی سطح دو را برای هفت ساله ورودی از مقطع سیکل برای خواهران سطح شهرستان آمل در جهت اشتغال به تحصیلات حوزوی فراهم کنیم.

 

حامدی بیان داشت: گسترش فعالیت های حوزوی ضرورت دارد که باید از همه ظرفیت ها در این راستا استفاده شود تا بتوانیم در گسترش علوم و معارف دینی در جامعه کوشا باشیم.

 

وی با بیان این که حوزه های علمیه نقش ارزشمندی در راستای ترویج اندیشه های ناب دینی در جامعه بر عهده دارند، گفت: دفاع از مرزهای اعتقادی از جمله وظایف است که باید در این مسیر کوشا باشیم.

 

مسؤول حوزه علمیه خواهران آمل خاطرنشان کرد: تعهداتی به مدیران شهرستانی در راستای توسعه فعالیت های حوزوی خواهران دادیم و تلاش می کنیم تا زمینه تحقق آن را فراهم کنیم.

 

حامدی با بیان این که روحانیت و طلاب در مسیر رسالت تبلیغ دین گام برمی دارند که باید در این عرصه از همه فرصت ها استفاده شود، گفت: باید از ظرفیت روحانیت در راستای توسعه حوزه علمیه شهرستان ها بهره گیری کنیم.

 

وی افزود: توسعه و تقویت حوزه های علمیه برکات فرهنگی و معنوی ارزشمندی دارد که می طلبد در این عرصه کوشا بوده و عزم شایسته ای داشته باشیم.

 

گفتنی است، حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل از جمله حوزه های علمیه پیشگام استان مازندران است که 150 طلبه خواهر این حوزه علمیه در کنار تحصیلات حوزوی به فعالیت های فرهنگی و پژوهشی مشغول هستند./1314/302/ب2

ارسال نظرات