۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۴۴۱۷۲۸

آغاز فعالیت جشنواره بین المللی رضوی همزمان با ورود نمادین کاروان امام رضا

موسوی گفت: همزمان با ورود نمادین کاروان امام رضا(ع)، چهاردهمین جشنواره بین المللی رضوی فعالیت خود را آغاز می کند.
جشنواره امام رضا

سیدکریم موسوی، مسؤول دبیرخانه نمایندگی بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه امسال نیز همچون سالهای گذشته ورود نمادین کاروان امام رضا(ع) را شاهد خواهیم بود، افزود: این ورود نمادین ساعت 19 عصر امروز با حضور عاشقان اهل بیت(ع)، مسؤولان استانی و محلی در خرمشهر برگزار می شود.

 

مسؤول دبیرخانه نمایندگی بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با ابراز امیدواری از اینکه مهمانان مدعو از تهران در افتتاحیه این ورود نمادین حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: حرکت نمادین کاروان رضوی از میدان دفاع مقدس خرمشهر آغاز و تا مسجد جامع این شهر ادامه خواهد داشت و در طول این مسیر شعرخوانی، یزله­ خوانی و اجرای برنامه گروه ­های نمایشی را شاهد خواهیم بود.

 

این مقام مسؤول در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان در این مراسم قرائت خواهد شد، عنوان کرد: ورود نمادین کاروان رضوی در واقع آغازی برای چهاردهمین جشنواره امام رضا(ع) است.

 

موسوی با بیان اینکه در این مراسم فرماندار و امام جمعه شهرستان خرمشهر سخنرانی خواهند کرد، تصریح کرد: همچنین افتتاحیه هفتمین جشنواره شعر رضوی در شهرستان کارون به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان و با همکاری مسؤولان شهرستان مزبور برگزار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در روز اول جشنواره شعر رضوی شاهد شعرخوانی شاعران داخلی و خارجی خواهیم بود و اختتامیه آن  همچون سال‌های گذشته در آرامگاه دعبل خزاعی در شوش برگزار و در آن از برگزیدگان تقدیر به عمل خواهد آمد.

 

مسؤول دبیرخانه نمایندگی بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با بیان اینکه تاکنون 152 اثر شعری از شاعران داخل و خارج از کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، اذعان کرد: بیشترین آثار رسیده به ترتیب از شاعران جمهوری اسلامی ایران و سپس عراق، کویت، مصر، یمن و لبنان است و امشب این آثار از سوی هیأت داوران، ارزیابی و نتیجه نهایی روز جمعه اعلام می شود./303/9456/ب1

ارسال نظرات