۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۴۴۲۰۷۰
معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب مشهد تاکید کرد؛

ضرورت بیان ابعاد مختلف سیره بانوان والا مقام و برجسته اسلام

معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد گفت: عدم تبیین ابعاد مختلف سیره الگوها و انسان های کاملی چون حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س)، منجر به تک بعدی نگری به شخصیت این بزرگواران شده است که ضروری است در محافل و مجالس به بیان ابعاد مختلف سیره بانوان نمونه و برجسته اسلام توجه ویژه شود.
دهه کرامت

خانم التفاتی، معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب(س) مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: دختران به عنوان مادران و مربیان آینده جامعه از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند، دختر در جامعه اسلامی مظهر لطافت و مهربانی است.
 

وی به ویژگی های دختر تراز جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: عفت، وقار، حیا و خانواده محوری در عین حفظ ظرافتهای دخترانه از ویژگی های اصلی دختر تراز جامعه اسلامی است.


در هنگام ضرورت و در عرصه نیاز زنان می بایست در جامعه به خدمت رسانی بپردازند
 

التفاتی در پاسخ به این پرسش که مبانی دینی چه نگاهی به اشتغال بانوان دارد، اظهار کرد: در جامعه نقش اول و اوُلی برای زن انجام رسالت همسری و تربیت فرزند است، اما این به معنای عدم ایفای نقش اجتماعی برای زن نیست و در هنگام ضرورت و در عرصه نیاز زنان می بایست در جامعه به خدمت رسانی بپردازند، منتهی با رعایت اصولی چون حفظ عفت، حجاب و رعایت حریم بین زن و مرد.
 

معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب مشهد افزود: به طور نمونه حضور پیدا کردن خانم ها در جامعه برای تدریس دختران جز ضروریات است، منتهی همان گونه که بیان شد باید اصول ارتباط رعایت شود و عفت، حجاب و حفظ حریم ها مد نظر قرار گیرد.
 

تربیت دختر صالح منجر به تشکیل خانواده صالح می شود
وی با اشاره به این که تربیت دختر صالح منجر به تشکیل خانواده صالح می شود، افزود: بین تربیت دختر صالح و تشکیل خانواده صالح ارتباط مستقیم وجود دارد؛ بر این اساس که اگر در تربیت دختر اصول و مبانی صحیح تربیت دینی رعایت گردد و در تربیت او دین محوری اصل قرار گیرد، بی شک هنگامی که خود دختر نقش مادری و همسری را به عهده گیرد تلاش خواهد نمود تا همان مسیر را ادامه دهد و فرزندانش را با همان روشی که آموخته، پرورش دهد.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد با اشاره به این که کار خوب، بازخورد خوبی نیز دارد، گفت: تربیت صحیح دختر در حقیقت آموزش به اوست تا بتواند در آینده همسر و مادری موفق باشد؛ در این راستا باید در تربیت، اصول و مبانی صحیح استفاده شود؛ اصولی چون ابراز محبت به فرزند، رعایت ادب و احترام، آموزش ارتباط صحیح بین مادر و فرزند و غیره.
 

والدین در تربیت فرزند افراط و تفریط  نکنند
التفاتی با تأکید بر این که بیشتر مشکلات فرزندان به خانواده بر می گردد، اظهار کرد: متاسفانه والدین در تربیت فرزند افراط و تفریط می کنند، در حالیکه باید توجه داشته باشند که فرزندان از آن ها الگو می گیرند و الگو پذیری در تربیت جایگاه ویژه و مهمی دارد.

 

معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب مشهد به یکی از مشکلات جامعه ما اشاره کرد و افزود: با وجود این که ما الگوها و انسان های کاملی چون حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س) و حضرت مریم(س) داریم، اما متاسفانه شاهد آن هستیم که دختران دچار بحران هویت هستند و به جای این که این بزرگواران را الگوی خود قرار دهند، الگوهای غربی و زنان بی حجاب را الگوی خود قرار می دهد که یکی از مهم ترین علت های آن این است که متاسفانه سیره این بزرگواران، دقیق تببین نشده است.
 

وی افزود: چون سیره این بزرگواران به طور دقیق تبیین نشده است و همه ابعاد زندگی آن ها بیان نشده است، این موضوع منجر به تک بعد نگری نسبت به شخصیت این بانوان والا مقام و برجسته شده است.  
 

ضرورت بیان جنبه های مختلف سیره بانوان والامقام و برجسته اسلام
التفاتی ابراز کرد: به طور نمونه آن چه از حضرت زینب(س) گفته شده است، مصیبت ها و مشکلات ایشان است؛ در حالیکه محدث بودن، شجاع بودن، همسرداری و خانه داری ایشان کمتر بیان شده است.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد با تاکید بر ضرورت بیان ابعاد های مختلف سیره بانوان والامقام و برجسته اسلام، افزود: از مشکلات و مصیبت های حضرت زهرا(س) گفته شده است، اما متاسفانه از شجاعت، عفت، حجاب، یاور امام زمان بودن و مبارزه ایشان کمتر گفته شده است.
 

معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب مشهد افزود: وقتی در جلسات و محافل بعد ظلم ها و مصیبت های حضرت زهرا(س) پررنگ می شود، جوان و دختر ما، همان بعد از زندگی ایشان به ذهن او می آید و آن را نیز مبنای خود قرار می دهد؛ بنابراین ضرورت است که این مهم مدنظر قرار گیرد تا این خلا جبران شود./302/1309/ب1

ارسال نظرات