۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۴۴۲۲۵۱
در تبریز؛

همایش بررسی مسائل و مشکلات جامعه رسانه‌ای آذربایجان‌شرقی برگزار شد

همزمان با مراسم نکوداشت 17 مرداد؛ روز خبرنگار همایش بررسی مسائل و مشکلات خبرنگاران و اصحاب رسانه استان آذربایجان‌شرقی در تبریز برگزار شد.
روز خبرنگار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با مراسم نکوداشت روز خبرنگار همایش بررسی مسائل و مشکلات خبرنگاران و اصحاب رسانه استان آذربایجان‌شرقی با حضور پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی، سعیدی عضو کمسیون فرهنگی مجلس و فعالان خبری استان امروز در تبریز برگزار شد.


مسعود پزشکیان، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در سخنانی با بیان این‌که وظیفه تشکل های صنفی مطبوعات و خبرنگاران، جمع بندی مطالبات جامعه رسانه ای استان است، اظهار داشت: برخی از مشکلات جامعه خبری استان با فعالان رسانه‌ای دیگر استان‌ها مشابه است که بایستی از سوی متولیان امر مورد توجه قرار گیرد.


وی با بیان این‌که وضعیت معیشتی خبرنگاران هیچ‌گاه در شأن اصحاب رسانه نبوده است، تصریح کرد: اگر جامعه خبری استان انتظار دارند نمایندگان مجلس پیگیر مطالبات صنفی خبرنگاران باشند؛ بایستی تشکل‌های صنفی پیشگام در این مسأله بوده و با ساماندهی مطالبات، تمامی مسائل را با ارائه پیشنهاد و راهکارهای لازم مطرح کنند.


بنابر این گزارش، در ادامه این همایش  مسائلی از قبیل بیمه خبرنگاران، مسکن فعالان مطبوعاتی، ساماندهی آگهی‌های ارشاد، ساماندهی، پایش و رتبه‌بندی خبرنگاران استان، ارتقای سطح سواد رسانه‌ای مسؤولان و مدیران روابط عمومی سازمان‌ها و نهادهای دولتی از سوی خبرنگاران مطرح شد.


نقش‌آفرینی خبرنگاران در جریان‌های فرهنگی استان، ارتقای سطح معیشتی خبرنگاران، توجه به جایگاه و رفتار حرفه‌ای عکاسان خبری، رسیدگی به پروژه مسکن مهر خبرنگاران، مقابله با ورود افراد غیرمتخصص در عرصه خبر و تعامل وزارت ارشاد با مدیران مسؤول مطبوعات از دیگر مواردی بود که در این همایش مورد بحث قرار گرفت.


گفتنی است، با توجه به اعلام و دعوت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی؛ محمدحسین فرهنگی رییس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی، زهرا ساعی نماینده مردم تبریز در مجلس و سلمان خدادادی رییس کمسیون اجتماعی مجلس در این همایش حضور نیافتند./935/203/ب2

ارسال نظرات