۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۴۴۲۴۰۷

کتاب «مراتب معنوی انبیاء از دیدگاه ابن عربی و ملا صدرا» منتشر شد

کتاب «مراتب معنوی انبیاء علیهم السلام از دیدگاه ابن عربی و ملا صدرا» به قلم دکتر محمد بیدهندی، دکتر ابراهیم رضایی و حمیده حائری تألیف شده است.
کتاب «مراتب معنوی انبیاء علیهم السلام از دیدگاه ابن عربی و ملا صدرا»

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، کتاب «مراتب معنوی انبیاء علیهم السلام از دیدگاه ابن عربی و ملا صدرا» توسط دکتر محمد بیدهندی، دکتر ابراهیم رضایی و  حمیده حائری تألیف شده و توسط دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان منتشر شده است.

ابن عربی هر یک از انبیاء علیهم السلام را مظهر اسمی از أسماء الهی می‌داند و همین امر را علّت تفاوت مراتب معنوی آنان و تفاضل برخی از أنبیاء بر بعض دیگر به شمار می آورد و معجزه هر نبی را در راستای اسمی که مظهر آن است می داند.

ولی ملاصدرا نظریات خویش را در باب نبوت، أعم از آراء فلسفی و عرفانی اش، بر اساس اصل «علم از مقوله وجود است و هرچه علم کسی بیشتر باشد، وجود او قوی تر و شدیدتر است و در عالم هستی رتبه و درجه بالاتری دارد» استوار می‌‌کند.

وی همه انبیاء علیهم السلام را مظاهر اسم «الله» می داند و علت تفاوت مراتب معنوی آنان را اختلاف درجات علمی آنها بر می شمارد.

همچنین معتقد است هرچه درجه علمی نبی والاتر باشد، معجزه وی از محسوسات فاصلۀ بیشتری گرفته و معقول تر می شود.

این اثر در 176 صفحه در قطع رقعی به قیمت 10000 تومان به بازار کتاب عرضه و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است./939/د102/ق

ارسال نظرات