۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۴۴۳۰۵۷
با حضور جمعی از اندیشمندان و صاحبنظران؛

اولین نشست هم اندیشی مشهد مرجعیت علمی جهان اسلام برگزار شد

اولین نشست هم اندیشی مشهد، مرجعیت علمی جهان اسلام با حضور، حجت الاسلام سید رضا مودب و ناظمی اردکانی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و دکتر اوسطا، از اساتید دانشگاه، حجت الاسلام شریعتی تبار، مدیر عامل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی و جمعی از اساتید و پژوهشگران در بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.
نشست هم اندیشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، اولین نشست هم اندیشی مشهد، مرجعیت علمی جهان اسلام  با حضور، حجت الاسلام سید رضا مؤدب و ناظمی اردکانی، از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و دکتر اوسطا، از اساتید دانشگاه، حجت الاسلام شریعتی تبار، مدیر عامل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی و جمعی از اساتید و پژوهشگران عصر امروز 19 مرداد در بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

خلیل زاده، رییس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در این نشست هم اندیشی اظهار کرد: مرجعیت علمی جزو مطالبات رهبر معظم انقلاب است و این موضوع را ایشان ده سال پیش مطرح کردند ولی هنوز حتی از لحاظ اجرایی مقدمات آن فراهم نشده است.

وی با بیان این که ضرورت و اهمیت مرجعیت علمی از موضوعات جدی است، تصریح کرد: در واقع در جهت تحقق تمدن اسلامی یکی از مهم ترین مؤولفه ها پیشتاز بودن در عرصه علم و فناوری است.

رییس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) ادامه داد: مرجعیت علمی در کنار سایر مؤولفه ها برای تحقق تمدن نوین اسلامی ضروری است.

وی درادامه با طرح این پرسشها که در حال حاضر که به ضرورت مرجعیت علمی در جهانی که تولید کنندگان علم در حال فعالیت هستند، پی بردیم آیا این امکان وجود دارد که عقب ماندگیهای خودمان را جبران کنیم؟ و چقدر این هدف دست یافتنی است؟ اظهار کرد: اگر این موضوعات را به عنوان هدف بزرگ در نظر بگیریم،آیا این اهداف برای ما دست یافتنی است؟

وی با بیان این که آیا در واقع تولید علم با مرجعیت علمی کاملتر می شود؟ و دیگر الزامات و اقتضائات مرجعیت علمی چیست؟ آیا آنها را در حال حاضر در اختیار داریم،؟ افزود: در واقع ایران در تولید علم در چشم انداز بیست ساله افق 1404 توانسته است مقام اول را در منطقه کسب کند.

رییس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) ادامه داد: با توجه به این که ایران در نیمه برنامه چشم انداز بیست ساله توانسته است این رتبه را در منطقه کسب کند در واقع می توان گفت این ظرفیت برای این که به عنوان مرجع علمی در جهان اسلام محسوب دارد./934/203/ب3

 

 

ارسال نظرات