۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۴۴۳۱۴۴
حجت الاسلام ثمری:

بینش امام رضا نگاه جامع دینی است

خطیب حرم رضوی گفت: بینش امام رضا(ع) نگاه جامع دینی است و این نگاه حضرت به جامعه مسلمین است و باید توجه کرد که چند درصد از ما از این مدل پیروی می کنیم و نگاهمان به زیر دستان و بالادستان به نگاه رضوی نزدیکتر است.
حرم رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت الاسلام علی ثمری، سخنران و خطیب حرم رضوی شامگاه سه شنبه 19 مرداد در اختتامیه همایش ضیافت اندیشه اساتید که در بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، به بیان روایتی از امام رضا(ع) پرداخت.

وی با بیان این که این روایت سفارش و منشور رضوی و خطاب به حضرت عبدالعظیم (ع) است، افزود: امام رضا(ع) در قالب هشت بند همه مراحل سیر و سلوک، اخلاق، عرفان، توحید و کلام را در این منشور به حضرت عبدالعظیم ارایه کردند.

سخنران و خطیب حرم رضوی با بیان این که در این منشور آمده است که مدل زندگی تان را طوری قرار بدهید که شیطان به آن طمع نکند، افزود: در واقع بایستی راههای ورود شیطان را ببندید و اجازه طماعی را به شیطان ندهید.

وی ادامه داد: دومین سخن این منشور این است که در کاری که برعهده شما نهاده می شود آن کار را محکم انجام دهید و امانتهایی را که در اختیار دارید حقشان را ادا کنید و فراز سوم هم این است که تا ضرورتی ایجاد نشده است سخنی بر زبانتان جاری نشود.

وی اظهار داشت: اگر فضا، فضای مجادله شد، ترک جدال کنید و این ترک برای بحث و جدالهایی است که عاقبت ندارد.

خطیب حرم رضوی افزود: در فراز چهارم این منشور آمده است که مواظب یکدیگر باشید چرا که این کار سبب جذب حداکثری می شود و این شامل شرایطی می شود که برخی را ما در همین زمانه رها کردیم که یا از گردونه انقلاب خارج و یا بی تفاوت شدند.

وی با بیان این که در همین راستا از یکدیگر احوالپرسی کنید، بیان کرد: نشستها و گروه های خودمانی داشته باشید.

سخنران و خطیب حرم رضوی با بیان این که درصدد  خراب کردن یکدیگر نباشید، اظهار کرد: به دنبال نقاط ضعف و مچگیری از هم نباشید چرا که افرادی که این گونه رفتار می کنند و به دنبال ضایع کردن و دیگران و حاکمیت خودشان و محکومیت بقیه هستند در دنیا به بدترین حالت گرفتار می شوند.

وی ادامه داد: بایستی اطرافیان را متوجه کرد که خدا نیکوکاران شما را می آمرزد و از سر تقصیرات گناهکاران شما هم می گذرد مگر کسانی که شرک بورزند و دوستداران اهل بیت(ع) را اذیت کنند.

وی ابراز داشت: اگر این گونه افراد توبه نکنند خداوند روح ایمان را از دلشان خارج می کند و از طرفی از ولایت علی بن موسی الرضا(ع) هم خارج می شوند.

خطیب حرم رضوی تصریح کرد: بینش امام رضا(ع) نگاه جامع دینی است و این نگاه حضرت به جامعه مسلمین است و باید توجه کرد که چند درصد از ما از این مدل پیروی می کنیم و نگاهمان به زیر دستان و بالادستان به نگاه رضوی نزدیکتر است./934/303/ب3

 

 

 

 

ارسال نظرات