۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۴۴۳۲۹۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

آسیبهای فرهنگی نشانه نفوذ و رخنه دشمنان به جامعه اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: وجود و بروز آسیبهای اجتماعی و فرهنگی در کشور نشانه این است که دشمنان تا حدی توانسته‌اند در جامعه اسلامی نفوذ و رخنه کنند، از این‌ رو باید تلاش مسؤولان و متولیان امر افزایش یابد.
حجت الاسلام خادمی - دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، شامگاه چهارشنبه در دیدار مدیران اداره کل تبلیغات اسلامی، مسؤولان کانون مداحان و اعضای شورای هیئات مذهبی استان خراسان شمالی با حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، با اشاره به برخی آسیبهای موجود در استان، اظهار کرد: اگرچه مردم خراسان شمالی ولایتمدار بوده و همچنان به باورهای اصیل دینی خود پایبند هستند اما در برخی بخشها ازجمله در حوزه خانواده، گرفتار آسیب‌های ناگواری شده‌اند.

وی با بیان اینکه وجود چنین آسیبهایی در کشور نشان می‌دهد دشمنان تا حدی توانسته‌اند در جامعه اسلامی ما نفوذ و رخنه کنند، افزود: باید بپذیریم که با وجود تلاش و فعالیت زیاد نهادهای فرهنگی و مذهبی، دشمنان توانسته‌اند بخشهایی از جامعه ما را تحت تأثیر قرار دهند.

حجت الاسلام خادمی تصریح کرد: با پذیرش این ضعف و نقیصه، باید مسؤولان و متولیان امر تلاش خود را افزایش داده و با مانع‌تراشی و خاکریزسازی در برابر هجمه دشمن، مشکلات و آسیبهای موجود در جامعه اسلامی را کاهش دهند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه در این راستا روحانیان و هیأتهای مذهبی به همراه مداحان ظرفیت خوبی برای ایستادگی در برابر هجمه دشمنان هستند، اضافه کرد: غالب مردم جامعه ما در ماه‌های محرم و صفر در محافل دینی و هیأتهای مذهبی حضور می‌یابند؛ درنتیجه این ایام فرصت خوبی برای تبلیغ آموزه‌های دینی و شعائر اسلامی در بین آنها است.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی و نیروهای مذهبی فعال در آن نقش مهمی برای جهت‌دهی نسل جوان به‌ سوی ارزشهای اسلامی دارند، خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی دقیق و از دست ندادن فرصتها، از ظرفیت روحانیان و مداحان به‌خوبی استفاده شده و برنامه‌های اجرایی را بیش از گذشته کیفی‌تر کرد.

حجت الاسلام خادمی در ادامه با گرامیداشت دهه کرامت و در پیش بودن سالروز میلاد امام رضا(ع)، اظهار کرد: فرا رسیدن سالروز میلاد امام هشتم و هم‌جواری خراسان شمالی با مشهد مقدس، فرصت ذی‌قیمتی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مناسب و متناسب با این ایام است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های دهه کرامت در مساجد استان خراسان شمالی، افزود: در این ایام کاروانهای «دین، نشاط و زندگی» در سطح مناطق مختلف استان در حال اجرای برنامه‌های ویژه و متناسب دهه کرامت هستند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه هدف از اجرای این برنامه‌ها اشاعه فرهنگ قرآنی و دینی و ترویج عفاف و حجاب در جامعه به‌ ویژه در بین دختران و بانوان است، اضافه کرد: تعامل با دستگاه‌ها، نهادها و هیئات مذهبی بانوان، برگزاری گفتمانهای دینی با موضوع سیره حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، الگودهی به دختران، تبیین نقش حضرت معصومه (س) در دفاع از امامت و ولایت، برگزاری مراسم جشن و مولودی‌خوانی گروه ریحانة النبی و برگزاری نمایشگاه مد اسلامی برخی از برنامه‌های دهه کرامت در استان هستند./9314/202/ب2

ارسال نظرات