۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۴۴۳۷۲۷
مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی خبر داد؛

اجرای طرح «منهاج» برای ترویج نماز در بین بازاریان خراسان شمالی

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی از اجرای طرح منهاج به‌ منظور توسعه و ترویج فرهنگ نورانی نماز در بین بازاریان و کسبه شهرهای این استان به همت ستاد اقامه نماز و بسیج اقشار و بازاریان خراسان شمالی خبر داد.
حجت الاسلام رضا احمدی فر، رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی

حجت‌الاسلام رضا احمدی فرد، مدیر ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به اجرای طرح منهاج در استان، اظهار کرد: این طرح با هدف توسعه و ترویج فرهنگ نورانی نماز در بین بازاریان و کسبه شهرهای مختلف استان خراسان شمالی اجرایی می‌شود.

وی افزود: در طرح منهاج بازارهای بزرگ استان شناسایی شده و علاوه بر رفع كاستی های مربوط به اقامه نماز جماعت در آنها، با اعزام اساتید و روحانیان مبلغ دینی به این بازارها، برای تبیین آثار و بركات نماز اول وقت در كسب روزی حلال برای کسبه و بازاریان فعالیت می‌شود.

به گفته حجت‌الاسلام احمدی فرد در این طرح كه با همكاری ستاد اقامه نماز و بسیج اقشار و بازاریان استان خراسان شمالی اجرا می‌شود، تعداد پنج بازار بزرگ در سطح استان مورد ارزیابی نمازی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در جریان این طرح، كتابچه و بروشورهای آموزشی نماز نیز در اختیار بازاریان قرار گرفته و كسبه هر بازار در اوقات شرعی برای ادای فریضه نورانی نماز بازار را به مدت 30 دقیقه تعطیل می‌کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه طرح منهاج در مرحله نخست در بازار شهرهای شیروان و فاروج برگزار شد، افزود: در ادامه، طرح مزبور در بازارهای سایر شهرهای خراسان شمالی نیز اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام احمدی فرد با بیان اینکه در قالب این طرح روحانیان مبلغ مسائل و موضوعات مرتبط با نماز اول وقت را برای بازاریان، اصناف و کسبه تشریح و تبیین می‌کنند، افزود: اشاعه و گسترش فرهنگ اقامه نماز در بازار، استفاده از ظرفیت بازاریان در ترویج نماز، توانمندسازی مسؤولان صنوف در راستای ترغیب و تشویق بازاریان به اقامه نماز اول وقت و ایجاد الگوی مؤثر درزمینهٔ تبلیغ، ترویج و اجرای سبک زندگی اسلامی در بین صنوف برخی از اهداف اجرای طرح منهاج است.

برگزاری جشن میلاد امام رضا در بوستانهای خراسان شمالی

مدیر ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود، از برگزاری جشن میلاد امام رضا(ع) در پاركهای بجنورد خبر داد و افزود: جشن میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناك آسمان امامت و ولایت همزمان با شب میلاد آن حضرت در پاركها و بوستانهای بجنورد برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه جشنهای مزبور شنبه‌شب، همزمان با برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء در همه بوستانهای شهری مركز خراسان شمالی برگزار می‌شود، اضافه کرد: در این جشنها كه با همكاری ستاد اقامه نماز استان و شهرداری بجنورد برگزار می‌شود، روحانیان و مبلغان با گرامیداشت دهه كرامت به معرفی شخصیت و تبیین سیره امام رضا(ع) پرداخته و از نمازگزاران پذیرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی فرد در خاتمه خاطرنشان کرد: در حال حاضر نماز جماعت مغرب و عشاء در شش پارك و بوستان شهری بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی با مدیریت ستاد اقامه نماز استان و همكاری شهرداری بجنورد و با استقبال گسترده زائران و مسافران اقامه می‌شود./9314/302/ب2

ارسال نظرات