۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۴۴۳۹۰۳
آیت الله آل هاشم:

تبیین سبک زندگی رضوی نیاز امروز و فردای جامعه است

امام جمعه موقت تبریز با بیان این که سبک زندگی امام رضا(ع) به عنوان الگوی جامع امروز و فردای جامعه باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد، گفت: روحانیان باید ابعاد شخصیتی حضرت را برای مردم تبیین کنند.
آیت الله آل هاشم

آیت الله سید محمد تقی محمد تقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تشریح ابعاد شخصیتی حضرت امام رضا(ع)، گفت: ایشان دارای شخصیتی بسیار با عظمت و از جامعیت علمی برخوردار بودند به طوری که عالم آل محمد از القاب ایشان است.

وی با بیان این که احترام به افراد بدون توجه به مقام و موقعیت اجتماعی و حکومتی آنها یکی از خصوصیتهای بارز حضرت بود، ابراز داشت: تقوا، ایثار، از خودگذشتگی، مجاهدت در راه حق ، علم ، قدرت تفکر ، سعه صدر و التزام به اصول و موازین اسلامی در تمام شئون زندگی از مسائل قابل توجه در سیره این بزرگوار است.

امام جمعه موقت تبریز اخلاق، ادب، زهد، عبادت، سخاوت، صبر و مقاومت، رفتار با خانواده، رفتار با مردم از جمله خصوصیاتی است که شخصیت حضرت رضا (ع) را از دیگران متمایز می سازد، خاطرنشان کرد: سبک زندگی رضوی در حقیقت یک آموزه بزرگ در حوزه زندگانی بشر برای زندگی مناسب است.

وی با تأکید بر الگو گیری از امام هشتم امام رضا (ع) ادامه داد: از دیگر خصوصیات امام رضا(ع) جود و بخشش ایشان نسبت به فقرا و نیازمندان بود، شیوه امام در بخشش به گونه ای بود که فرد محتاج به هیچ وجه احساس شرمندگی نمی کرد و کسی هم از آن با خبر نمی شد.

آیت الله آل هاشم با اشاره به قدرت فوق العاده حضرت در مناظرات علمی، گفت: حضرت با هر دانشمند و عالمی که بحث و مناظره می کردند، آنان را مغلوب می ساختند، به طوری که همه آنان بر عظمت علمی و قدرت فوق العاده ایشان گواهی و اعتراف می کردند.

وی با تأکید بر توجه به قدرت و منطق امام هشتم در مناظرات علمی، آن را نشان از منطق، عقلانیت، حق طلبی و میانه روی فرهنگ شیعی دانست و تصریح کرد: حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در مناظرات و مذاکرات علمی به قدری قوی عمل می کردند که به عالم آل محمد(ص) مشهور شدند.

امام جمعه موقت تبریز با بیان این که سبک زندگی امام رضا(ع) به عنوان الگوی جامع امروز و فردای جامعه باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد، گفت: حوزه علمیه، علما و روحانیون باید ابعاد شخصیتی حضرت را برای مردم تبیین کنند و شیوه زیست متناسب با فرهنگ رضوی را به مردم عرضه کنند.

وی با بیان اینکه مشکل دنیای امروز جدایی از مرکز هستی و خالق عالم است و فرهنگ غربی این جدایی را عمق بخشده است، تصریح کرد: باید فرهنگ معنوی و دینی ائمه اطهار برای مردم شیوه زندگی باشد و الگوهای رفتاری ارزشمند و والای آنها در رفتار اجتماعی مورد بهره گیری قرار گیرد./854/303/ب2

ارسال نظرات