۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۴۴۳۹۵۸
کارشناس مسائل سیاسی:

اندیشه های اخوانی اردوغان مانع از تغییر سیاست ترکیه در سوریه است

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اندیشه های اخوانی اردوغان و ادعای وی در حمایت از آنها، گفت: اندیشه های اخوانی و وجود گروه های تروریستی دربرگیرنده اندیشه های اخوانی در ترکیه گویای آن است که سیاست ترکیه درباره سوریه تغییر نخواهد یافت.
ترکیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، غسان یوسف، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی، در برنامه «قضایا و آراء» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با اشاره به نامشخص بودن سیاست جدید دولت اردوغان و ادامه حمایت از گروه های تروریستی ابراز داشت: سفر اخیر اردوغان به روسیه پس از پیش بینی دست داشتن آمریکا در کودتای نظامی ترکیه و عدم پشتیبانی اتحادیه اروپا و نیز نقش روسیه در آگاهی دادن به اردوغان از وقوع کودتا صورت می گیرد.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه خواهان کودتا در ترکیه نیست، افزود: نزدیکی و برقراری ارتباط میان جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه با توجه اندیشه های اخوانی اردوغان و داعیه حامی اخوان المسلمین در جهان بعید است که سبب تغییر سیاست ترکیه در سوریه شود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: بسیاری از گروه های تروریستی مسلح درگیر در سوریه حامل تفکر اخوانی هستند و حمایت ترکیه از این گروه ها در واقع نبرد با جمهوری اسلامی ایران و روسیه است و در صورت نزدیکی و ارتباط میان این 3 کشور نتایج آن باید در مسأله و حفاظت از وحدت اراضی سوریه و دست کشیدن ترکیه از حمایت گروه های تروریستی مشهود باشد.

غسان یوسف با اشاره به حمایت مالی و تسلیحاتی ترکیه از گروه های تروریستی برای بازگشایی حصار صورت گرفته علیه تروریستها در شرق حلب ابراز داشت: ارتش سوریه به همراه هم پیمانان خود این اقدام را ناکام گذاشت و اردوغان عملا این برگ برنده خود را از دست و البته چنین شخصی با توجه به تفکر اخوانی و خیانت به دولتمردان سوریه که دست همکاری را به سوی او دراز کرده بودند، قابل اعتماد نیست.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اردوغان به هیچ وجه از سوی ملت و مسؤولان سوریه قابل اعتماد نبوده و مسؤولیت خونهای ریخته شده در سوریه بر عهده وی است، تصریح کرد: اردوغان از دید ما مجرم است و چه بسا به دوستان و هم پیمانان خود خیانت کند./203/9456/ب1

ارسال نظرات