۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۴۴۴۱۶۲
حجت‌الاسلام ماندگاری:

شباهت به ائمه معصومان سبب کسب شفاعت آنان در قیامت است

حجت‌الاسلام ماندگاری گفت: حیا و عفت، خوش‌اخلاقی، پرهیز از تنبلی، احسان و نیکوکاری نسبت به فقرا و مستمندان از عوامل شباهت به معصومان (ع) و کسب شفاعت آنان در قیامت است.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری خطیب مشهور شامگاه یک‌شنبه 24 مرداد در آئین اختتامیه بزرگداشت دهه کرامت که در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) برگزار شد، درباره شفاعت، گفت: یکی از اصول کسب شفاعت ائمه معصومین (ع) در روز قیامت شباهت داشتن به آنها است هرکس شباهت بیشتری داشته باشد شفاعت بیشتری را نیز کسب خواهد کرد.

وی افزود: خداوند در آیه 64 سوره نساء خطاب به پیامبر (ص) می‌فرماید: ای پیامبر هر کس در راه تو باشد او را شفاعت کنی قبول می‌کنم و در آیه 80 سوره توبه می‌فرماید: ای پیامبر اگر برای برخی روز 70 مرتبه هم شفاعت کنی نمی‌پذیرم چراکه آنان منافق، مشرک و کافر هستند، این آیات نشان می‌دهد که خداوند شباهت به ائمه معصومین (ع) را ملاک شفاعت آنان قرار داده است.

حجت‌الاسلام ماندگاری به 5 مورد از ملاکهای شباهت به اهل‌بیت (ع) اشاره کرده و اظهار داشت: حیا و عفت نخستین عامل شباهت ما به ائمه معصومین (ع) است، چراکه این خاندان همه حیا و عفت بودند، امروز دشمن به وسیله رسانه حیا و عفت جوانان ما را نشانه رفته است بنابراین بسیار باید مراقب باشیم.

این خطیب مشهور نیکی و رسیدگی به فقرا و مستمندان را عامل دیگری برای شباهت به معصومین (ع) برشمرده و عنوان کرد: این خاندان اهل رسیدگی به فقرا و مستمندان بودند و همواره دست کرم داشتند به‌عنوان‌مثال حضرت زهرا (س) شب عروسی لباسشان را به فقر هدیه می‌کنند، اگر همه ما آنچه را که صرف هوسها و اسراف خود می‌کنیم برای فقرا و مستمندان هزینه کنیم بسیاری از مشکلات آنان و کشور حل می‌شود.

وی خوش‌اخلاقی را یکی دیگر از اصول شباهت به ائمه معصومین (ع) دانسته و گفت: خوش‌اخلاقی و خوش‌رفتاری با خانواده، همسایه، دوست، آشنا و حتی دشمنان از خصائص مشهور ائمه معصومین (ع) بود، اهل‌بیت (ع) همواره مردم را به خوش‌اخلاقی توصیه کردند و فرمودند: بهترین شما کسی است که با خانواده خود بهترین رفتار را داشته باشد.

حجت‌الاسلام ماندگاری اهل کار و تلاش بودن را یکی دیگر از اصول شباهت به ائمه معصومین (ع) برشمرده و ابراز کرد: ائمه معصومین (ع) همه اهل کار و تلاش بودند، به‌عنوان‌مثال حضرت امام محمدباقر (ع) بااینکه 50 سال سن داشتند روی زمین کشاورزی کار می‌کردند، امروز یکی از مشکلات کشور ما تنبلی است درحالی‌که همه باید اهل کار کردن باشند.

این خطیب مشهور در پایان خاطرنشان کرد: برای شباهت به ائمه معصومین (ع) و کسب شفاعت آنان از روضه امام حسین (ع) غافل نشویم چراکه این مسیر راه نجات انسان است./202/807/ب1

ارسال نظرات