۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۴۴۴۴۸۵
حجت‌الاسلام والمسلمین صادق‌زاده خبر داد؛

اختصاص نیمی از بودجه کلی دانشگاه فرهنگیان به بخش فرهنگی فعالیت‌های غیرمتمرکز

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان گفت: ما سعی کردیم نیمی از بودجه کلی دانشگاه در بخش فرهنگی را به امر فعالیت‌های غیر متمرکز اختصاص دهیم تا استان‌ها براساس شرایط خود و اولویت‌های موجود برنامه‌ریزی کنند، از طرفی نیمی دیگر در بخش متمرکز صرف می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین صادق‌زاد

به گزارش خبرنگار خبرگزای رسا، ظهر امروز حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا صادق‌زاده، معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان در همایش دوره آموزشی مسؤولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور که در مجتمع آدینه برگزار شد با اشاره به اینکه کار فرهنگی یکی از مهم‌ترن فعالیتهای دانشگاه فرهنگیان است، اظهار داشت: در اصل تفاوت دانشگاه فرهنگیان در کار فرهنگی و تربیتی است.

وی ادامه داد: ما در دانشگاه فرهنگیان مشکلات زیادی مواجه هستیم، در واقع زمانی که دانشگاه فرهنگیان به راه افتاد، خیلی از زیر ساخت‌ها از جمله نیروی انسانی و برنامه دروس هنوز آماده نشده بود، همچنین بحث شهریه و اینکه چه مبلغی پرداخت شود تا بتوانیم مشکل خوابگاه، برنامه درسی را حل کنیم نیز وجود داشت.

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه عدم حمایت از دانشگاه فرهنگیان به خاطر عدم امکانات بوده است، تصریح کرد: ما در دانشگاه فرهنگیان امکانات و تجهیزات لازم را نداریم، کار انجام نشده در این دانشگاه بسیار زیاد است، از سوی دیگر بسیاری از اساتید درخواست داشتند که هیأت علمی تبدیل شوند اما باید گفت که در حال حاضر شرایط مطلوب نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادق‌زاده با اشاره به اینکه اعتلای هویت مشترک معلمان باید هویت ملی و انقلابی داشته باشد که این بخشی از هویت مورد نیاز معلمی است، یادآور شد: تربیت ما در این عرصه تربیت معلم دانش‌محور نبوده بلکه شایستگی‌محور است، همچنین رشد متوازن شخصیت معلمان در همه ابعاد از جمله اهداف بوده است.

وی افزود: در دانشگاه فرهنگیان انجام فعالیت‌های فرهنگی در اصل فوق برنامه نبوده است و در واقع یک فعالیت علمی به شمار می‌آید، ما تلاش داریم که برنامه فرهنگی و اجتماعی جزء برنامه تربیت معلم باشد و این برنامه باید برای همه دانشجویان و معلمان فراهم شود.

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه فعالیتهایی چون بودجه فرهنگی و ایجاد ارتباط با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و تشکل‌ها از جمله امور مهم است، ابراز داشت: به طور کلی تعریف ما از فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه فرهنگیان این است که هر گونه تدبیر و فعالیت به نحو درست انجام گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادق‌زاده با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی ما در بخش متمرکز و غیرمتمرکز صورت می‌پذیرد، اضافه کرد: ما سعی کردیم نیمی از بودجه کلی دانشگاه در بخش فرهنگی را به امر فعالیت‌های غیر متمرکز اختصاص دهیم تا استان‌ها براساس شرایط خود و اولویت‌های موجود برنامه‌ریزی کنند، از طرفی نیمی دیگر در بخش متمرکز صرف می‌شود، در بخش برنامه‌های فرهنگی غیرمتمرکز باید برنامه‌ها به تصویب شورای فرهنگی و اجتماعی برسد تا سامان دهی شود.

وی در پایان گفت: در سال تحصیلی جدید در تلاشیم ۵ میلیارد تومان بودجه برای سه ساعت فعالیت فرهنگی بدون اجبار برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان را فراهم کنیم، همچنین ما در بخش نیروی انسانی با کمبود زیادی مواجه هستیم که به علت کمبود بودجه است، این موضوع هم به خاطر تدبیر غلط مسؤولان قبلی بوده است، زیرا حقوق همه کارمندان دانشگاه به صورت دانشگاهی درآمده است در نتیجه اکثر بودجه به بحث حقوق اختصاص یافته است./816/202/ب2

ارسال نظرات