۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۴۴۴۵۱۱
نماینده سابق پارلمان بحرین:

آل‎خلیفه حق محاکمه شیخ عیسی قاسم را ندارد

نماینده سابق پارلمان بحرین، آزادی دینی را یک مساله قانونی در این کشور برشمرد و خاطرنشان کرد که آل‎خلیفه حق محاکمه شیخ عیسی قاسم را ندارد.
علی العشیری، نماینده سابق پارلمان بحرین

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری رسا، علی العشیری، نماینده سابق پارلمان و از فعالان سیاسی بحرین در گفت‎وگو با شبکه تلویزیونی العالم، به بررسی اتهام‎های مطرح شده علیه شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان این کشور پرداخت و گفت: شیخ عیسی قاسم و مسؤولان دفترش، خمس، صدقه و اموال شرعی را از مردم جمع می‎کنند. اتهام پولشویی و جمع آوری پول بدون اجازه دولت به این عالم بحرینی کاملا بی اساس و غیر منطقی است.

وی افزود: شیعیان به علت اطمینانی که به شیخ عیسی قاسم به عنوان یکی از علمای بزرگ بحرین دارند اموال شرعیشان را به او یا مسؤولان دفترش می‎دهند.

نماینده سابق پارلمان بحرین بیان داشت: آزادی دین و عبادت یک مساله کاملا قانونی در بحرین است و دولت حق ندارد فردی را به سبب دین و یا اعمال عبادیش مجازات و محاکمه کند.

شیعیان برای خمس احتیاجی به اجازه آل‎خلیفه ندارند

وی اعطا و جمع آوری خمس را یک مساله عبادی دانست و تصریح کرد: در هیچ کشوری اعطا و دریافت خمس جرم محسوب نمی‎شود و شیعیان در این گونه موارد آزاد هستند و از حکومتی اجازه نمی‎گیرند.

العشیری اتهام‎های آل‎خلیفه علیه معارضان و علمای بحرین را بی دلیل توصیف کرد و اظهار داشت: آل‎خلیفه و حامیانش بدون اینکه ادله و شواهدی برای اتهام‎های خودشان مطرح کنند فقط به سخن پراکنی و تهمت زدن اکتفا کرده‎اند.

وی ادعای آل‎خلیفه مبنی بر عدم حمایت مردمی از شیخ عیسی قاسم و انقلاب مسالمت آمیز بحرین را دروغ دانست و گفت: مردم بحرین به هیچ عنوان از خواسته‎های مشروعشان عقب نشینی نمی‎کنند و این موضوع را آل‎خلیفه به خوبی فهمیده است به همین علت هر بار به دنبال راه‎های برای سرکوب شدیدتر انقلابیان است./994/ب933/د

مترجم: عارف ابراهیمی

ارسال نظرات