۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۴۴۴۵۸۶
آیت الله طبرسی:

پیاده روی اربعین حسینی نماد وحدت امت اسلامی است

نماینده ولی فقیه در مازندران پیاده روی اربعین حسینی را نماد وحدت در جهان اسلام نامید و گفت: حضور اهل تسنن و شیعیان در کنار یکدیگر در پیاده روی اربعین حسینی نشان دهنده اثر عمیق فرهنگ عاشورا و احساس نیاز به این فرهنگ است.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه مازندران امروز در جلسه ستاد عتبات و عالیات استان با اشاره به این که عشق و ارادت مردم مازندران به اهل بیت(ع) همواره زبانزد خاص و عام بوده است، گفت: عشق به اهل بیت پیامبر اسلام در قلب و روح مردم مازندران نهفته است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وجود بیش از هزار و 300 امامزاده و بقعه متبرکه در استان اشاره کرد و گفت: مازندران از نظر تعداد اماکن متبرکه رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده او این خود بیان کننده ارادت قلبی این مردم به ائمه معصومین(ع) است.

آیت الله طبرسی با بیان این که مازندران از گذشته در کمک به ساخت و بازسازی حرم ائمه معصومین(ع) پیشگام بوده است، ادامه داد: با توجه به پیشینه تاریخی مردم استان، این آمادگی در حال حاضر نیز برای مشارکت در بازسازی حرم اهل بیت(ع) در عراق وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین به نقش مردم این استان در مشارکت بازسازی مناطق جنگی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: حضور فعال مردم مازندران در دوران بازسازی برگ زیرینی بر رشادت ها و فداکاری های مردم این دیار افزوده است.

امام جمعه ساری با بیان این که امروز اسلام ناب با پرچمداری ایران اسلامی در جهان هر روز گسترش می یابد، خاطرنشان کرد: با توجه به همه تلاش های آمریکا، امروز موج اسلام خواهی در نقاط مختلف جهان رو به گسترش است.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که اعتقاد داریم که شرف، عزت، دنیا، آخرت و هستی ما امام حسین(ع) و ائمه اطهار (ع) هستند، ادامه داد: خوشبختانه مشارکت ملت ایران به ویژه مردم مازندران در بازسازی عتبات و عالیات بسیار رضایت بخش بوده است چون ملت ولایت مدار ایران همه دار و ندار خود را مدیون ائمه اطهار(ع) هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که ائمه معصومین(ع) تنها شفاعت کننده ما در روز قیامت خواهند بود، گفت: امت شیعه وظیفه دارند همه توان خود را برای زنده نگه داشتن نام ائمه اطهار(ع) به کار گیرند، چون ائمه آبروی شیعه هستند.

آیت الله طبرسی با بیان این که ندای اسلام خواهی امروز همه مرزهای جغرافیایی را در نوردیده و تا قلب اروپا و آمریکا پیش رفته است، تأکید کرد: هیچ قدرتی یارای مقابله با قدرت اسلام ناب شیعی نخواهد بود.

امام جمعه ساری با تأکید بر این که اسلام ناب همه قدرت‌های مادی دنیا را مغلوب خود کرده است، افزود: افزایش روزافزون علاقه‌مندان به اسلام در اروپا و آمریکا سبب نگرانی غربی‌ها شده است.

آیت الله طبرسی با بیان این که نظام سلطه همه توان خود را در جهت تضعیف وحدت میان امت اسلامی به کار گرفته است، خاطرنشان کرد: مهم ترین مشکل امروز کشورهای اسلامی منطقه عدم وحدت و همدلی در درون کشورها است.

امام جمعه ساری رمز پیروزی و پیشرفت های نظام مقدس جمهوری اسلامی را وحدت و همبستگی در سایه رهنمودهای ولایت فقیه دانست و تصریح کرد: کلام نافذ مقام معظم رهبری همواره عامل وحدت و همدلی در کشور است.

وی با بیان این که نشر و گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) سبب افزایش نشاط جامعه و تقویت روحیه امید در افراد جامعه می شود، تصریح کرد: تضمین سلامت معنوی جامعه ما در گرو بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به هراس دنیای غرب از گسترش گفتمان انقلاب اسلامی در جهان، خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی از هر ابزاری برای جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی استفاده کردند، اما ارزش حاکم بر این انقلاب به عنوان الگویی برای ملت ها تبدیل شده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اهل بیت(ع) امروز در جوامع اسلامی مظلوم و غریب هستند، خاطرنشان کرد: باید در کنار ابراز احساسات و محبت نسبت به اهل بیت(ع) تعلق معرفتی و اندیشه ای به مکتب و معارف نورانی اهل بیت(ع)گسترش و تعمیق یابد.

وی با بیان این که تلاش دشمن همواره محروم کردن کردن امت پیامبر از زلال آموزه ها و معارف بی بدیل و انسان ساز این شجره طیبه بوده است، خاطرنشان کرد: آنچه مصیبت شهادت ائمه اطهار(ع) و دیگر مصائب وارده بر اهل بیت(ع) را مضاعف می‌کند و خون گریستن را بر این مصائب مجاز و سهل می‌کند، فاصله انداختن بین عقول و اندیشه‌ها و جان های مردم با معارف وحیانی و علم مصبوب این خاندان بوده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که همه تلاش دشمن خاموش کردن نور اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: با توجه به همه توطئه ها و تلاش های بی وقفه دشمنان علیه اسلام ناب، اما امروز شاهد عزت و عظمت اسلام ناب و معارف اهل بیت(ع) در جامعه هستیم.

امام جمعه ساری با بیان این که انقلاب اسلامی به برکت اهل بیت(ع) هر روز بر عزت و عظمتش افزوده می شود، بیان داشت: گسترش معارف نورانی اهل بیت(ع) راه ایستادگی در برابر توطئه ها و خباثت های دشمنان اسلام ناب است.

آیت الله طبرسی ادامه داد: شجره خبیثه بنی امیه و بنی عباس به موازات همه جنایتها و قساوت هایشان در حق اهل بیت عصمت و طهارت(ع) لحظه ای از کشیدن دیوارهای بلند بین گوش و عقل و دل مردم با تعالیم و آموزه‌های حیات بخش عترت رسول صلی الله علیه و آله غافل نشدند.

وی ادامه داد: ستاد عتبات عالیات یک وظیفه و تکلیف برای همه ما است چرا که بعد از حمله و هجمه و جسارتی که به حریم ائمه اطهار(ع) در عراق به ویژه امام حسین(ع) شده بود تعصب شیعه گری ما باعث شد تا حرکتی کرده و از حریم ائمه اطهار(ع) دفاع کنیم. 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که شیعه علی جنایت و بی حرمتی یک عده تبار بنی امیه به خاندان پیامبر گرامی اسلام را نمی تواند تحمل کند، گفت: شیعیان ایران و جهان آمدند و مجدداً تاریخ گذشته را زنده کرده و از حریم خاندان رسول الله(ص) به ویژه کربلای معلی حراست و دفاع کردند.

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور میلیونی زائران کربلا در اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: متأسفانه امروز داعش و گروه های تروریستی مجهز و آماده هستند تا به هر نحوی که شده در ایام اربعین حسینی مشکلاتی به وجود بیاورند که باید هوشیار باشیم چون اربعین امسال با سال های گذشته بسیار متفاوت است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حضور میلیونی عاشقان حسین در اربعین حسینی بازتاب جهانی دارد و نشان دهنده اوج وحدت و همدلی امت اسلامی است، گفت:  باید اقتدار ایران اسلامی را در این اجتماع میلیونی به دنیا نشان دهیم و بهترین اربعین را از نظر امنیت و آرامش داشته باشیم.

امام جمعه ساری پیاده روی اربعین حسینی را نماد وحدت در جهان اسلام نامید و تأکید کرد: حضور اهل تسنن و شیعیان در کنار یکدیگر در پیاده روی اربعین حسینی نشان دهنده اثر عمیق فرهنگ عاشورا و احساس نیاز همه افراد به این فرهنگ دارد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری نوکری امام حسین(ع) را سند افتخار عنوان کرد و افزود: اراده و امدادهای الهی در حضور بیش از بیست میلیون زائر حسینی در پیاده روی مسیر طولانی به سمت کربلا جلوه گر می شود و افراد باید این نوکری را سند افتخار خود در دنیا و آخرت بدانند.

وی با تاکید بر برجسته سازی ابعاد فرهنگی و سیاسی اربعین حسینی، تصریح کرد: حضور افراد فعال در حوزه های دینی و مذهبی در مراسم اربعین حسینی باید پیام رسان جنبه های فرهنگ و سیاسی قیام امام حسین(ع) و تشریح کارکرد آن برای اصلاح امت اسلامی امروز باشد./950/202/ب2

ارسال نظرات