۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۴۴۴۶۸۳
عضو ارشد حزب الله:

استقرار جنگنده‎های روسی در ایران ضربه بزرگی برای غرب است

رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان، استقرار جنگنده‎های روسیه در پایگاه همدان را ضربه بزرگی برای غرب توصیف کرد.
حجت الاسلام ابراهیم امین السید رییس شورای سیاسی حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از النشره، جمعی از مسؤولان احزاب و شخصیت های ملی لبنان به مناسبت دهمین سالروز پیروزی مقاومت اسلامی در جنگ 33 روزه علیه دشمن صهیونیستی با حجت الاسلام ابراهیم امین السید رییس شورای سیاسی حزب الله دیدار کردند.

یکی از شرکت کنندگان در این مراسم گفت: پیروزی تاریخی که معادله بازدارنده علیه دشمن صهیونیستی محقق کرد، روحیه و فرهنگ مقاومت را در منطقه ترویج داد. فداکاری های بزرگی که نیروهای مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی و تکفیری به نمایش گذاشته و شبح تروریسم را از لبنان دور کردند، ستودنی است.

حجت الاسلام امین السید نیز در این مراسم تصریح کرد: تفاوت این پیروزی با پیروزی های دیگر در ایمان ملت به اهمیت دستاورد است به گونه ای که برخی از آنان با سری بالا در برابر منزل تخریب شده خود ایستاده و به مقاومتی که با امکانات اندک دهه هاست در برابر دشمن ایستادگی کرده اند، افتخار کردند.

جنگ در سوریه از جنگ با رژیم صهیونیستی سخت‌تر است

وی افزود: مقاومت توانست شکست بر ارتش صهیونیستی را نه تنها بر اساس ناکامی اهداف دشمن محقق سازد بلکه موفق شد از قدرت موشکی خود برای ضربه زدن به همه اهداف علیه دشمن بهره گیرد.

عضو ارشد حزب الله به بررسی جنگ سوریه پرداخت و گفت: جنگ در سوریه به مراتب از جنگ با رژیم صهیونیستی سخت تر است چرا که برخی که در جنگ 33 روزه بی طرف بودند هم اکنون در دل جنگ قرار گرفته اند تا سوریه و مقاومت سرنگون شود. اما به لطف خدا توانستیم اهداف اقلیمی و بین المللی جنگ علیه سوریه را با وجود شرایط سخت و پیچیده ناکام سازیم.

این روحانی لبنانی ادامه داد: بشار اسد نیز با استقامت و شجاعت و ایمان توانست به پیروزی دست یابد. یکپارچگی دولت و سازمان ها در محافظت از این کشور نقش مهمی ایفا کرد. 

وی با اشاره به عقب نشینی رسانه های دشمن محور مقاومت اظهار داشت: همکاری میان ایران و روسیه سبب تأسیس معادله جدید در منطقه شده که استقرار جنگنده های روسی در پایگاه همدان برای سرکوب تروریست های در سوریه شاهدی بر این مدعاست و ضربه ای بزرگ برای غرب و ترسیم معادله منطقه از سوی ایران و روسیه به شمار می آید.

حجت الاسلام امین السید در پایان تأکید کرد: ناکامی پروژه آمریکایی ـ صهیونیستی در سوریه سبب شکست شرط بندی های برخی گروه های سیاسی لبنان در تغییر موازین قدرت در سوریه شده و شروع به کوتاه آمدن از خواسته های خود شده اند. دیدگاه ما درباره ریاست جمهوری میشل عون بر اساس رفاقت نیست بلکه بر اساس دیدگاه ملی است که مصالح لبنان و منطقه را دربرمی گیرد./980/ب902/د

خبرنگار: محمدرضا جایروند

ارسال نظرات