۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۴۴۴۷۲۱
در آذربایجان شرقی صورت می گیرد؛

برگزاری آزمون طرح تفسیر کوتاه جزء چهارم قرآن به صورت اینترنتی

آزمون استانی طرح تفسیر کوتاه جزء چهارم قرآن کریم در استان آذربایجان شرقی فردا پنجشنبه 28 مرداد به صورت اینترنتی برگزار می شود.
محمد هادی نیا

محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از تمدید مدت زمان ثبت نام برای شرکت در یازدهمین جشنواره قرآنی «مدهامّتان» خبر داد و اظهار داشت: علاقه‌مندان برای شرکت می توانند با مراجعه به سایت www.javananemasajed.ir تا ۳۱ مرداد نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند.
وی ادامه داد: یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامّتان در رشته های قرائت، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، اذان، ترتیل، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و تفسیر به صورت کشوری و استانی برای افراد ۱۸ تا ۳۰ سال و صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز برای سنین ۸ تا ۱۵ ساله به صورت استانی برگزار می شود.
مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی با اشاره به بخش ویژه طلاب مدارس علمیه خواهران و برادران استان افزود: در رشته تفسیر محدودیت سنی وجود ندارد و تمام طلاب حوزه های علمیه و ائمه جماعت مساجد می توانند در این رشته ثبت نام کنند.
هادی نیا خاطرنشان کرد: افرادی که به عنوان نفر برتر مرحله استانی مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه به مرحله کشوری راه یافته اند(از سال ۹۳- ۹۵) و همچنین رتبه های اول تا پنجم مسابقات کشوری سه سال گذشته (۹۲ - ۹۴) این سازمان  نیز نمی توانند در همان رشته در جشنواره مدهامّتان شرکت کنند.
وی زمان برگزاری مرحله استانی را از اول شهریور تا آخر مهر سال جاری اعلام کرد و گفت: برگزیدگان مرحله استانی ضمن تجلیل در استان، به مرحله کشوری معرفی شده و در تاریخ ۲۳ تا ۲۶ آذر ماه سال جاری در استان قم در مرحله کشوری شرکت می کنند.
هادی‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جشنواره ملی وبلاگ نویسی جهاد مجازی با بخش ویژه اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل خبر داد و گفت: بخش های متنوع دیگر این جشنواره شامل نقش مساجد در سبک زندگی اجتماعی، عفاف و حجاب، نامه رهبری به جوانان غرب، نماز و فعالیت های کانون محور است.
وی ادامه داد: پنجمین جشنواره وبلاگ نویسی جهاد مجازی برای عموم وبلاگ نویسان آزاد است و وبلاگ نویسان علاقه مند و فعال در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی برای شرکت در این جشنواره می توانند تا ۳۰ مرداد سال جاری جهت ثبت نام به پایگاه اینترنتی www.jashnvarejahad.ir مراجعه کنند.
مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، در ادامه با بیان این‌که آزمون استانی طرح تفسیر کوتاه جزء چهارم قرآن کریم در استان آذربایجان شرقی، فردا پنجشنبه(۲۸مرداد) به صورت اینترنتی برگزار می شود، افزود: از هر کلاس کانون مجری این طرح، ۲ نفر به عنوان منتخبین به مرحله استانی راه پیدا کردند که در مجموع ۱۲۰ نفر در مرحله استانی این مسابقه شرکت خواهند داشت.
هادی نیا با اشاره به تعداد کلاس های تشکیل شده در این طرح عنوان کرد: تعداد ۵۴ باب کانون فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، شامل ۲۶ کانون روستایی و ۲۸ کانون شهری بودند که در مجموع هزار و ۲۸۳ نفر از کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی در این طرح شرکت کردند که تعداد ۷۱۶ نفر برادر و ۵۶۷ نفر هم خواهر هستند.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: سهمیه استانی آذربایجان شرقی، ۳۸ باب کلاس بود که به علت استقبال کانون های مساجد به ۶۰ باب کلاس افزایش پیدا کرد که شرکت کنندگان در آزمون بایستی از ساعت ۸ صبح تا ۲۴ فردا با مراجعه به سایت DKM-AS.IR مراجعه کنند./935/302/ب2

 

ارسال نظرات