۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۴۴۴۷۶۲
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی طی پیامی؛

ستارگان قرآنی امانتی بزرگ در دست مسئولان هستند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در پیامی به سی و نهمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم با تأکید بر فراهم کردن زمینه نشر مفاهیم قرآن در طول سال، آورده است: حفظ و نگهداری ستارگان آسمان قرآنی استان آذربایجان غربی مأموریتی متوجه مسؤولان و دست اندرکاران است و باید با تمام توان در صحنه باقی بمانند.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه به مناسبت آغاز مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم پیامی صادر کرد.
متن پیام به این شرح است:
باسمه تعالی
با اهدای سلام و درود محضر تمامی قراء، حافظان و مفسران کتاب آسمانی قرآن، فرصت سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم را مغتنم شمرده و چند کلامی خدمتتان معروض می‌دارم:
اینجانب از عمق وجود اعتقاد دارم نور قرآن می تواند پرده های ظلمت را کنار زده و روشنایی و سعادت را بر زندگی انسان مستولی سازد. انسان امروزین اگر از پستوهای تاریک اومانیسم و سکولاریسم بیرون آید و زیر سایه معرفت قرآنی تدبر نماید بی شک پیچ و خم دنیای خود ویران کرده را به سلامت طی نموده و به خوشبختی دنیا و آخرت خواهد رسید.
برای تدبر و تفهم در قرآن نیاز نیست مسلمان بود، هرکس که افتخار خلقت الهی را با خود به همراه دارد و روح آسمانی بر اندیشه او حکومت می کند، می تواند مفاهیم قرآن را دستمایه آرامش و آسایش دنیوی و اخروی خود نماید. عرفانهای نوظهور و انسان مداری که هر از چندگاهی قارچ گونه در گوشه ای از دنیای تفکرات به بن بست رسیده ظهور می یابند در برخی مواقع تنها به داشتن چند سطر معرفت قرآنی مفتخر بوده و آن را بر سر بوق و کرنا می کنند که این است نسخه التیام دردهای معنوی بشر.
از نخستین روز خلقت، بشر نیازمند شناخت خالق کهکشانها و زمین بوده و هست و در طی این طریق بی نیاز از مصحف آسمانی نیست. صحیفه ای که جان کلامش آمیخته با معرفت الهی باشد و از سوی قدرتی ماورای قدرت انسانهای زمینی نزول یابد.
عزیزان من یادگیری و حفظ و تفسیر قرآن توفیقی است که از پس پرده کرده های نیکتان به شما ارزانی شده است. قدر این فرصت را بدانید و در دنیای مبارزه حق و باطل خود را سربازان و افسران لشکر قرآن بدانید و با تجهیز خود به معارف قرآنی در زدودن زنگار شبهات بدخواهان آستین بالا زنید. بی شک خدمت به اسلام و قرآن در کشوری که تحت زعامت فقیه و حکیم فرزانه حضرت امام خامنه ای «مدظله العالی» معارف اسلامی نشر می یابد رسالتی است سنگین که متوجه نخبگان قرآنی است. این نخبگان هیچ کس جز جمع شما بزرگواران نیست.
در پایان ضمن تشکر از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به جهت برگزاری مسابقات قرآنی، از همه مسؤولان استانی به ویژه مسؤولان دستگاههای مرتبط با امر قرآن انتظار دارم در طول سال زمینه را برای نشر مفاهیم قرآنی مهیا سازند. حفظ و نگهداری ستارگان آسمان قرآنی استان آذربایجان غربی مأموریتی است که متوجه مسئولان و دست اندرکاران می باشد و باید با تمام توان در صحنه باقی بمانند.
برای همه خادمین قرآن از درگاه احدیت آرزوی توفیق روز افزون دارم و امیدوارم در مسیر ترویج معارف قرآنی ثابت قدم بمانید.
گفتنی است،  پیام حجت الاسلام والمسلمین قریشی در افتتاحیه سی و نهمین دوره از مسابقات قرآن کریم از سوی وحید وکیلی مسؤول کارگروه قرآن و پیگیری مصوبات شورای عالی قرآن استان قرائت شد./936
/101/ب2

ارسال نظرات