۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۴۴۴۸۰۹
استاد حوزه علمیه بابل:

انتخاب عنوان شیطان بزرگ برای آمریکا نشان از هوشمندی امام راحل داشت

استاد حوزه علمیه بابل با بیان این مطلب که انتخاب عنوان شیطان بزرگ برای آمریکا ناشی از هوشمندی فقهی و سیاسی امام راحل بود، گفت: امام راحل با شناخت دقیق از خوی سیطره جویی آمریکا، این نظام را شیطان بزرگ بیان فرمود.
حجت الاسلام محسن شیخی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محسن شیخی، استاد حوزه علمیه بابل امروز در نشستی با نخبگان فرهنگی لاله آباد بابل در مجتمع فرهنگی این منطقه، با اشاره به سالروز کودتای 28 مرداد، گفت: کودتای آمریکایی 28 مرداد برای نفوذ بیشتر آمریکا در ساختار سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ایران بود.

وی افزود: آمریکا بعد از جنگ جهانی نفوذ خود را در سطح جهانی گسترش داد و علت اصلی حمایت این کشور از ملی شدن صنعت نفت، کاهش نفوذ بریتانیا و توسعه سلطه خود در ایران بود.

امام جمعه زرگرشهر با تبیین عنوان شیطان بزرگ بودن آمریکا از سوی امام راحل پرداخت و تصریح کرد: بر اساس آیه شریفه قرآن، حقیقت خلق و خوی شیطان، اثبات خود و نفی دیگران است و ساختار نظام حکومتی آمریکا نیز این رفتار سلطه جویانه را در دنیا دنبال می کند.

وی ادامه داد: آمریکا همواره در صدد اثبات قدرت و سیطره بر جهان و نفی استقلال دیگر کشورها است تا به اهداف استعماری خود دست پیدا کند.

حجت الاسلام شیخی با بیان این مطلب که انتخاب عنوان شیطان بزرگ برای آمریکا ناشی از هوشمندی فقهی و سیاسی امام راحل بود، اظهار داشت: امام راحل وقتی خوی سیطره جویی حاکمان آمریکا در سراسر دنیا را مشاهده کرد، عنوان شیطان بزرگ را برای این حکومت بیان فرمود.

وی افزود: ایالات متحده به  دنبال احاطه بر منابع جهان، به سیطره کشیدن تمام کشورها و به خدمت در آوردن همه دولتها و ملتها در راستای منافع خود است.

استاد حوزه علمیه به آیه ای دیگر از قرآن درباره خصلت شیطان پرداخت و گفت: از جمله خلق و خوی شیطان بدعهدی است که از جمله با سوگند به آدم و حوا خود را خیرخواه معرفی کرد اما تنها دشمنی خود را به نمایش گذاشت.

وی افزود: یکی از نمونه های رفتار شیطانی آمریکا در مسأله برجام است که تاکنون به راحتی تعهدات خود را در این توافقنامه زیر پا گذاشت.

حجت الاسلام شیخی به تذکرات مکرر مقام معظم رهبری درباره بدعهدی آمریکا و عدم پایبندی به تعهدات خود اشاره و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری درحین مذاکرات و هم بعد از توافق بر عدم پایبندی آمریکا به تعهدات خود تاکید کردند و لذا بی فایده بودن مذاکرات ناشی از این شناخت دقیق بود.

وی ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری از آثار برجام برای ما کسب تجربه و درس عبرت بود زیرا مهمترین درس عبرت از مذاکره و توافق با آمریکا، عدم اجرای تعهدات خود در قبال ملت ایران است.

استاد حوزه علمیه با موشکافی برخی از اظهار نظرهای مقامات آمریکایی درخصوص برجام، تاکید کرد: آمریکایی ها  هدف اصلی خود در برجام را مانند کودتای سیاه 28 مرداد نفوذ در ساختار تصمیم گیری ایران و نابود کردن مقاومت اسلامی در منطقه عنوان می کنند.

وی افزود: باید با ساخت قدرتمندانه و مستحکم کشور بر اساس توانایی های داخلی، اجازه نفوذ دشمنان را نداد./1313/203/ب2

ارسال نظرات