۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۴۴۵۰۰۷
در جدیدترین شماره ماهنامه پاسدار اسلام می‌خوانیم؛

آیت الله مظاهری: عزت اسلام در گروی حمایت از ولایت فقیه است

چهارصد و سیزدهمین و چهارصد و چهاردهمین شماره ماهنامه پاسدار اسلام با گفت‌وگوی ویژه با حضرت آیت الله مظاهری از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم راهی بازار نشر شد.
ماهنامه پاسدار اسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهارصد و سیزدهمین و چهارصد و چهاردهمین شماره از ماهنامه عقيدتي، فرهنگي، سياسي، اجتماعي «پاسدار اسلام» به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و به مدیر مسؤولی حجت ‌الاسلام محمد حسین رحیمیان در پیشخوان مطبوعات قرار گرفت

.

«قرآن دستورالعمل زندگي» حضرت آيت الله حسن زاده آملي، «بدعت گذاري نتيجه تبعيت از هواي نفس» آيت الله مصباح يزدي، «حدود الهي خوف و رجا» حضرت آيت الله مجتبي تهراني ، «ويژگي هاي حكومت حضرت مهدي» آيت الله سيداحمد خاتمي عناوین مطالبی است که در این نشریه مطالعه می‌کنیم

.

همچنین در بخشی دیگر از این ماهنامه این مطالب پیش روی ما قرار گرفته است: «عزت اسلام و خنثي شدن توطئه دشمنان در گروي حمايت از ولايت فقيه است»، «دنياگرايي لغزش گاه مديران»، «منشور مديريت علوي درسنامه مديران»، «تاثير عبوديت بر زندگي اجتماعي»، «آثار و پيامدهاي نااميدي»، «مقام علمي و فضايل امام صادق علیه السلام.»

 

«عزت اسلام و خنثي شدن توطئه دشمنان در گروي حمايت از ولايت فقيه است» عنوان گفت وگو با حضرت آيت الله مظاهري است، این مرجع تقلید در این گفت وگو به نکته‌ها و راهکارهایی در جهت حفظ میراث امام خمینی رحمة الله علیه و نیل به آماده سازی استقرار حکومت جهانی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و جایگاه ولایت فقیه پرداخته است.

 

در بخشی از این متن مطالعه می‌خوانیم: نکته تأسف بار این است که برای تبیین شخصیت امام، کم کاری شده است و فضائل ایشان، آن طور که باید و شاید تبیین و بررسی نشده روی مقام و صفات و جلالت ایشان کار نکرده ایم، چنان که روی مبانی علمی ایشان هم، به خوبی کار نکرده­ایم. ای کاش این وصیت نامه سیاسی الهی ایشان را همه ما، خصوصا مسؤولان نظام اسلامی به طور پیوسته متذکر بودیم ولی مـتأسفانه مثل اینکه به کلی به فراموشی رفته است

.

این سیاست نامه مثل سایر صحبت­های حضرت امام ده سال حکومت کردند و شما نمی‌توانید بگویید، ای کاش امام این یک مطلب را هم گفته بودند، هرچه را باید راجع و نظام و انقلاب بگویند، گفتند انصافا همه چیز را گفته‌اند و پارسایی است

.

در بخشی دیگر از این گفت‌وگو درباره احیای اصل ولایت فقیه میخوانیم: یک حرف راجع به ولایت فقیه این است که حضرت امام، مجملی را مفصل کردند یعنی مجملی را از فقه سنتی و فقه تشیع را تفصیل کردند و در صحنه عملی اجرایی کردند.

 

یک حرف دیگر راجع به ولایت فقه این است که امام ولایت فقیه را با پشتوانه همان محبوبیت اجتماعی و جایگاه فراگیر و مردمی احیا کردند و به اجرا درآورند.

 

پروردگار عالم ولایت فقیه را در عصر ما به دست حضرت امام زنده کرد و بعد از ایشان هم مقام معظم رهبری جایگاه و نقش ولایت فقیه را خوب و عالی ایفا کرده‌اند. همه ما باید برای مقام معظم رهبری دعا کنیم. همه باید سلامت و دوام عمر و تأییدات ایشان را ازخداوند بخواهیم؛ خدا ولایت فقیه را به خوب کسی سپرده است

.

ما اگر اسلام عزیز و تشیع و نظام را بخواهیم؛ باید برای حمایت و کمک به ولایتفقیه به نحو صحیح و عاقلانه تلاش کنیم و اگر عقبنشینی دشمن و خنثی شدن توطئه‌های آنها را بخواهیم؛ باید در جهت حمایت و کمک به ولایت فقیه کار کنیم و خلاصه اینکه همه باید در زمینه ولایت فقیه و تقویت آن به اندازه وسعمان کار کنیم.

 

دیگر عناوین شماره جدید ماهنامه پاسدار اسلام عبارت است از: «جايگاه قرآن در كلام امام رضا علیه السلام»،  «بررسي تحولات تركيه و منطقه در گفتگو با دكتر سعدالله زارعي»، «آيت الله شيخ عيسي خط قرمز مردم بحرين»، «صهيونيست­ها براي سلطه بر جهان تا كنون چه برنامه هايي در پيش گرفته اند؟»، «گروه هاي تروريستي فعال در سوريه»، «نگاهي به ابعاد نفوذ رژيم صهيونيستي در اوگاندا»، «اروپا؛ از توحش كهن تا توحش مدرن»، «منظومه اهل دل»، «گام هاي موفقيت در زندگي مشترك»، «دستاوردهاي فرهنگي»، «سياست تا ديانت»، «حيات علمي و فكري فضل بن شاذان نيشابوري»، «تاريخ سينماي ايران»، «نگاهي به حوادث تير و مرداد 1361».

 

مقاله «صهيونيست­‌ها براي سلطه بر جهان تا كنون چه برنامههايي در پيش گرفتهاند؟» به قلم مجید صفاتاج است، در این نوشتار نویسنده شبهات تاریخی اشغال و اهداف صهیونیست­ها را مورد بررسی قرار داده است.

 

در قسمتی از این متن آمده است: صهیونیسم نهالی نوپا و گذرا نیست؛ بلکه در اعماق وجود برخی از جوامع بشری ریشه دوانده و گذشته طولانی آن با پروتکل­ها و برنامه‌های سلطه گرانه سردمدران پلید آن بر سلطه جهان در ارتباط است. برنامه­هایی که با دقت و کوشش فراوان همراه اندیشه‌های فریبکارانه توسط صهیونیست‌ها در جهان می­شوند، عبارتند از: ایجاد ‌آشوب در دنیا، تسلط بر تبلیغات و رسانه‌های گروهی جهان؛ حاکمیت و تسلط بر اندیشه‌های و افکار عمومی جهان؛ ایجاد اختلاف و تفرقه در مردم دنیا؛ بی اعتنا کردن مردم جهان نسبت به جامعه خویش؛ ایجاد بحران‌های اقتصادی در جهان، رواج مادیگری و بی اعتبار کردن مذهب یهود، رواج موسیقی و نژادپرستی.

 

در بخشی از این مقاله، نویسنده به بررسی تسلط صهیونیسم بر تبلیغات و رسانه‌های گروهی جهان پرداخته است، در قسمت دیگری از این متن آمده است: فرهنگ اصلی صهیونیسم ژورنالیستی است، آثار برجسته فنی، علمی و ادیب یهود نیز به طور عده آثار ژورنالیستی هستند. این آثار برجسته؛ نتیجه استعداد شگفت‌انگیز یهودیان در پذیریش و درک ایده­ های دیگران است و سرمایه ژورنالیسم در قالب مطبوعات با هم پیوند می‌خورند و مسائل سیاسی و معنوی قدرت یهود را به وجود می­آورند.

 

تبلیغات صهیونیستی در کنار اهداف جنبش جهانی صهیونیسم به حرکت افتاد و با انواع ابزارها برای تحقق این هدف‌ها ادامه یافت. به طور که چند سالی نگذشت که صهیونیسم نه تنها بر اغلب رسانه‌های خبری در اروپا و و آمریکا بلکه بر اغلب نقاط جهان تسلط پیدا کرد و مشخص شد که چگونه این تبلیغات، ‌تحریک افکار عمومی «متفقین» را به منظور فشار بر حکومت انگلیس برای لغو مهاجرت یهودیان به «فلسطین» به عهده گرفت.

 

گفتنی است، ماهنامه عقیدتی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی «پاسدار اسلام» در 74 صفحه و با قیمت 5000 تومان به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شده است./998/ن601/ق

ارسال نظرات