۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۴۴۵۰۹۰

برگزاری نخستین جایزه کتاب سال اسلام و ایران در حوزه روس‌زبان

رایزنی فرهنگی ایران در مسکو نخستین جایزه منطقه‌ای کتاب سال اسلام و ایران در حوزه روس‌‌زبان را برگزار می‌کند.
نخستین جایزه کتاب سال اسلام و ایران در حوزه روس‌زبان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با هدف شناسایی و معرفی کتاب های ارزشمند در دو حوزه مطالعات اسلامی و ایرانی، در سه بخش تألیف، ترجمه و تصحیح که برای اولین بار به نخستین جایزه منطقه ای کتاب سال را در حوزه روس زبان برگزار می کند.

موضوعات و ویژگی های کتاب های برگزیده در حوزه مطالعات اسلامی شامل معارف اسلامی، تاریخ اسلام، پیامبر اسلام، رجال، اخلاق، علوم قرآنی، حدیث، ترجمه متون اسلامی، قرآن پژوهی و تفسیر، فقه و حقوق، علم کلام و فلسفه است.

در حوزه مطالعات ایرانی، زبان و زبان شناسی ایرانی، مردم شناسی، تاریخ علم در ایران، شعر و ادب فارسی،تاریخ ایران، هنر و معماری ایرانی، تاریخ و تمدن ایران باستان، ترجمه آثار اندیشمندان ایرانی، مطالعات ایران امروز از این جمله خواهد بود.

آثار برتر و نفرات برگزیده در مراسمی که به همین مناسبت در مهر ماه ساجاری در مسکو برگزار می شود مورد تقدیر قرار خواهند گرفت و برگزدیگان آن به دبیرخانه جایزه جهانی کتاب ایران و اسلام  در تهران معرفی خواهند شد.

رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با همکاری  دبیرخانه جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، بنیاد بین المللی ایران شناسی – مسکو ؛  بنیاد مطالعات اسلامی- مسکو ؛ انستیتو اطلاعات علمی- فرهنگی آکادمی علوم فدراسیون روسیه؛ انستیتو شرق شناسی آکادمی علوم فدراسیون روسیه جایزه منطقه ای کتاب سال اسلام و ایران در حوزه روس زبان را برگزار می کند./982/ب102/د

ارسال نظرات