۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۴۴۵۱۶۸
نماینده مردم تبریز:

ترویج فرهنگ قرآنی ارتباط مستقیم با رفع معضلات اجتماعی و اخلاقی دارد

ساعی با تأکید بر این‌که ترویج فرهنگ قرآنی ارتباط مستقیم با رفع معضلات اجتماعی و اخلاقی دارد، گفت: مسابقات قرآن فرصتی برای تعمیق در مفاهیم آیات الهی است.
زهرا ساعی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، زهرا ساعی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی امروز در دیدار با کمیته اجرایی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که تمسک به مفاهیم قرآنی راه سعادت دنیا و آخرت است، اظهار داشت: دوری از قرآن عامل بدبختی جوامع بشری بوده است.
وی با بیان این‌که خلأهایی در بخش فرهنگی وجود دارد که تنها با عمل به دستورات قرآنی برطرف خواهند شد، خاطرنشان کرد: تمسک به مفاهیم عالی و انسان‌ساز قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) موجب رفع مشکلات شده که مسابقات قرآنی مقدمه بر این کار است.
ساعی با اشاره به این‌که فرهنگ قرآن باید بیش از پیش در جامعه ترویج و تبلیغ شود، تصریح کرد: آنچه مسلم است؛ مسابقات قرآنی زمینه‌ لازم برای دریافت مبانی اصیل اسلامی را فراهم می کند، خوشبختانه استقبال نسل جوان برای شرکت در این مسابقات نشان از این حقیقت دارد که جامعه تشنه معارف قرآنی است.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که ترویج فرهنگ قرآنی ارتباط مستقیم با رفع معضلات اجتماعی و اخلاقی دارد، گفت: مسابقات قرآن فرصتی برای تعمیق در مفاهیم آیات الهی است؛ اگر بتوان احکام و فرامین قرآنی را در جامعه پیاده کنیم؛ بسیاری مشکلات برطرف خواهد شد.
وی با اشاره به این‌که صوت و لحن زیبا در قرآن کریم سبب ایجاد رغبت و علاقه در بین اقشار مردمی می‌شود، گفت: باید به تفسیر قرآن، درک معنا و مفهوم قرآن اهتمام ویژه‌ای شود و فقط تمرکز بر روی روخوانی قرآن صورت نگیرد؛ امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تأمل و تفکر در مفاهیم قرآنی هستیم.
ساعی خاطرنشان کرد: قرآن و اهل بیت(ع) دو سرمایه جاویدان برای بشریت بوده که می‌توان با مراجعه به این دو گنجینه مبانی اصیل اسلامی را استخراج کرد؛ قرآن بدون اهل بیت و همچنین اهل بیت بدون قرآن موجب تعالی نخواهد بود، بایستی این دو سرمایه گرانقدر توأم مورد توجه قرار گیرند.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که بهتر است تمامی فعالیت‌های قرآنی بین دستگاه‌های متولی هم‌سو باشد، افزود: با برنامه‌ریزی هدفمند، مدون و هم‌جهت می‌توان بهترین برآیند و اثرات را به ارمغان آورد؛ عطش یادگیری آموزه‌های اسلامی و کسب معارف دینی در بین جوانان موج می‎زند که باید با جهت‌دهی مناسب بسترهای لازم را فراهم کرد.
ساعی با تأکید بر انسجام فعالیت‌های قرآن و دینی دستگاه‌های دولتی، گفت: برای ترویج معارف دینی؛ باید قرآن کریم را الگو قرار دهیم، اگر قرآن و مفاهیم عالی آیات الهی در جامعه حکمفرما شود، قطعا نشاط و امید معنوی در جامعه فراگیر خواهد شد./935/202/ب2

 

ارسال نظرات