۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۴۴۵۲۶۱
حجت الاسلام و المسلمین مومنی:

یکی از آفات قرآن ورود اقناع در آن به بهانه‌های واهی است

استاد حوزه علمیه با اشاره به آفت اقناع در قرآن گفت: یکی از آفات قرآن ورود اقناع در آن به بهانه‌های واهی است، در قرآن باید لهو و اقناع تعریف شود و از استفتاء مراجع استفاده شود.
 سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ظهر امروز حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی استاد حوزه در افتتاحیه سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم در بخش بانوان که در آستان مقدس امامزاده عبدالله شهر ری برگزار شد با اشاره به اینکه پیامبر در حدیث ثقلین ابتدا به قرآن و بعد عترت اشاره دارند اظهار داشت: اگر در یک دست شما قرآن و در دست دیگر عترت باشد در چشمه کوثر به من خواهید رسید.

وی ادامه داد: تمسک به قرآن دارای مراحلی است و هر کسی متمسک به قرآن محسوب نمی‌شود، ابتدا قرائت قرآن می‌باشد که نازلترین مرتبه آن است و سپس به سراغ درک معانی قرآن باید رفت، انسان باید با تامل به قرآن به آن دقت کند و گاهی توجه به یک آیه خیلی‌ها را در مسیر بندگی قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه مرحله سوم تمسک به قرآن عمل کردن به آن است خاطرنشان کرد: خروجی رعایت این سه مرحله سبب می‌شود تمام دردهای انسان درمان شود و حتی می‌توان از آن برای شفا استفاده کرد، امام علی(ع) می‌فرمایند" مومن نیمه شب بیدار می‌شود و وقتش را اختصاص می‌دهد به قرائت قرآن و با توجه به معانی آن دلشان به درد می‌آید و می‌توانند مشکلاتشان را با توسل به قرآن حل کنند.

استاد حوزه با اشاره به اینکه دشمنان در جامعه ما بمب شیمیایی فرهنگی انداخته‌اند تصریح کرد: تنها چیزی که می‌تواند ما را از اشتباهات دور کند اعتماد به قرآن و رعایت آن است، اعتماد به قرآن و عمل به او زنگار دلهل را پاک می‌کند، امام علی(ع) می‌فرمایند" قرآن نور است برای کسی که طلب روشنی می‌کند"، بالاترین اذکار در اصل قرائت قرآن است.

وی افزود: درون انسان با قرائت قرآن نورانی می‌شود و در واقع قرآن بهار قلبها است و انسان را از ظلمت نجات می‌دهد، با نور قرآن باید طلب شفا کرد و اگر کسی با قرآن انس بگیرد از تنهایی بیم نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه یکی از آفتهای که باید به آن توجه شود بحث اقناع در قرآن است یادآور شد: در این زمینه بیش از پیش باید در بحث قرائت به آن توجه کرد، برخی سعی می‌کنند لحن و سبک جدید در قرائت ایجاد نمایند و چنانچه این قرائت به لحن فسق نزدیک باشد اشتباه است.

وی گفت: در صدر اسلام اهل بیت ما از اقناع در قرآن پرهیز می‌کردند و به دنبال ممانعت از آن بودند، یکی از آفات قرآن ورود اقناع در آن به بهانه‌های واهی است، در قرآن باید لهو و اقناع تعریف شود و از استفتاء مراجع استفاده شود.

در ادامه این مراسم جمالی‌پور معاون استاندار و فرماندار شهرری با شاره به اینکه قرآن که هدایت‌گر ما است باید هروز برای بهتر رسیدن نشر آن در بین ما نهادینه شود ابراز داشت: برگزاری این مسابقات کمک می‌کند فضای کشور و خانواده‌ها قرآنی شود، وقتی قرآن به میان ما می‌آید روح و جسمها آرام می‌شود و این برکت بزرگی است که قرآن برای رشد ما قرار داده است.

وی ادامه داد: در جامعه ما وقتی اخلاق دچار ایراد می‌شود به قول مقام معظم رهبری به خاطر دوری از قرآن است، امیدوارم به برکت نبی اکرم(ص) اسلام قرآن که برای زندگی ما است در هروز نورش درخشان‌تر شود، هرچه قرآن در فضای زندگی ما تبلور پیدا می‌کند رفاه و آسایش بیشتری نصیب کشور ما می‌شود.

در پایان این مراسم از سه خانواده شهید مدافع حرم تجلیل به عمل آمد./816/202/ب3

ارسال نظرات