۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۴۴۵۳۴۹
نماینده مجلس:

برنامه ششم توسعه توجه ویژه‌ای به مسائل فرهنگی و قرآنی خواهد داشت

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که آموزه های سیاسی و اجتماعی قرآن کریم، الگویی برای مسؤولان نظام است، گفت: تمسک به قرآن نجات‌بخش جامعه بشری است.
احمد علیرضا بیگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، احمدعلیرضابیگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی امروز در جمع اعضای کمیته اطلاع‌رسانی مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف در تبریز اظهار داشت: قرآن مسیر سیاسی و اجتماعی ما را با نشان دادن استوارترین راه‌ها مشخص می‌کند.
وی با بیان این‌که آموزه های سیاسی و اجتماعی قرآن کریم، الگویی برای مسؤولان نظام است، گفت: تقدم بر تکریم قهرمانان قرآنی باید الگوسازی شود تا انگیزه و رغبت میان مردم بالا رود، در حقیقت باید به این اصل مسلم رسید که تمسک به قرآن نجات‌بخش جامعه بشری است.
بیگی با اشاره به این‌که فرهنگ انسان‌ساز قرآن کریم هر لحظه باید در جامعه حاکم باشد تا بتوانیم در مقابل نگرشهای بیهوده ایجاد شده بایستیم، خاطرنشان کرد: دوری از قرآن زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست و فرهنگی که از قرآن نشأت گیرد اقبال عمومی را به ارمغان خواهد آورد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که تکریم افرادی که توانسته‌اند در مسابقات قرآنی افتخارآفرینی کنند باید الگوسازی شود، افزود: از این طریق می‌توان انگیزه و نشاط را افزون بر شرکت کنندگان در مسابقات، بلکه در بین عموم مردم ایجاد کرد.
وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمامی موضوعات فرهنگی و به ویژه توجه به فرهنگ قرآنی در اولویت قرار داده شده است و کمسیون فرهنگی و برنامه ششم توسعه رسیدگی این امور را تقدم راه خود قرار داده است و اهتمام ویژه در این زمینه خواهد داشت.
بیگی با اشاره به این‌که اصلاح فرهنگ جامعه و مقابله با معضلات اجتماعی تنها از رهگذر توجه به آموزه های دینی و قرآنی میسر است، افزود: اگر احکام و ارزشهای قرآنی در جامعه مهجور بماند، تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام اثرگذاری بیشتری خواهد داشت، باید با گسترش فرهنگ قرآنی جامعه را از آسیبهای فرهنگی مصون نگه داشت.
نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به این‌که برگزاری مسابقات قرآنی راهی برای جلب مشارکت عموم برای توجه به آیات الهی در سطوح مختلف فردی و اجتماعی است، گفت: البته تنها برگزاری مسابقات کافی نیست و بایستی احکام قرآن در جامعه به صورت کاربردی پیاده شود./202/935/ب1

ارسال نظرات