۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۴۴۵۵۲۱

پاسخ سخنگوی وزارت خارجه به انتقادات مطرح شده به سیاست خارجی دولت یازدهم

قاسمی درخصوص انتقادات وارد شده به سیاست خارجی دولت یازدهم مبنی بر موفق نبودن در برقراری ارتباط با کشورهای عربی منطقه پاسخ داد.
بهرام قاسمی سخنگو و رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه در اولین نشست خبری خود به مناسبت هفته دولت در پاسخ به سوال شبستان مبنی بر اینکه با توجه به ورود دولت یازدهم به چهارمین سال عمر خود برخی از کارشناسان معتقدند این دولت در سیاست خارجی نتوانسته انتظارات موجود مبنی بر برقراری ارتباط موفق با برخی از کشورهای منطقه به ویژه کشورهای عربی را برآورده کند گفت: ما یک کشور چندصدایی هستیم و نظرات مختلفی در کشور مطرح است و شاید یکی از انتقادها این باشد که ما در سیاست خارجی برای ارتباط با کشورهای عربی موفق نبوده‌ایم و من به این نظر احترام می گذارد و در مقام دفاع هم می‌ایستم.

وی ادامه داد: بعد از شروع کار دولت جدید توجه به رفع مشکلات موجود در دیپلماسی دولت قبل یک دیپلماسی فعال بین ایران در ارتباط با کشورهای جهان اغاز شد اما در بعضی از نقاط آنطور که انتظار داشتیم این سیاست پیش نرفت.

قاسمی با تاکید بر این نکته که پیش نرفتن این سیاست در برخی از مناطق ناشی از عدم توانایی وزارت خارجه و دولت نیست تصریح کرد: زمانیکه ما توانستیم در مرحله جدید گامهای خوبی برداریم و درهای بسته بر روی سیاست خارجی ما باز شد برخی ها نگران شدند مسیر حرکتشان را تغییر دادند که یکی از آنها عربستان بود چون تصور نمی کرد ما به جایگاه بهتری در صحنه جهان برسیم.

سخنگوی وزیر خارجه خاطرنشان کرد: ایران با توجه به جایگاه تمدن کهنش و برجستگی‌های دفاعی سیاسی فرهنگی و اقتصادی به جایگاه در شانش رسیده و عربستان و برخی از کشورهای منطقه این توهم برایشان ایجاد شده که این پیشرفت ایران و آینده روشن ما برای آنها وضعیت نگران کننده ای به وجود آورد.

وی افزود: و مشکلاتی که برای ما ایجاد شده به دلیل کارشکنی های این کشورهاست و ما تاکنون هر کشوری که دست دوستی به سمتشان دراز کرده دستش را به گرمی فشرده‌ایم./836/د102/ل

ارسال نظرات