۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۴۴۵۶۹۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

جشن عید غدیر با محوریت تبیین جایگاه امام علی در جهان اسلام برگزار می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به ضرورت توجه به ابعاد فکری و شخصیتی ائمه اطهار(ع)، گفت: جشن عید غدیر با محوریت تبیین اندیشه‌ها و جایگاه والای امام علی(ع) در اسلام و شکل‌گیری مفهوم ولایت برگزار می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، عصر امروز در جلسه ستاد برگزاری مراسم عید غدیر با اشاره به برگزاری جشن غدیر خم در اردبیل، خاطرنشان کرد: این جشن با محوریت تبیین اندیشه‌ها و جایگاه والای امام علی (ع) در اسلام و شکل‌گیری مفهوم ولایت برگزار می‌شود.

وی افزود: با وجود اینکه ما در جامعه اسلامی و شیعی زندگی می‌کنیم اما جایگاه اخلاقی و تربیتی امام علی (ع) به درستی تبیین نشده و ما از ظرفیت وجودی این امام بزرگوار غافل هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: در فرصت مراسمات و جشنها می‌توان به گوشه‌ای از ابعاد فکری و عقیدتی امامان معصوم(ع) پرداخت و انتظار می‌رود در جشنها و برنامه‌های عید غدیر نیز به این مهم توجه شود.

وی تأکید کرد: شخصیت اخلاقی و معنوی حضرت امیرمومنان علی(ع) به حدی وارسته است که اگر کشورهای اروپایی چنین شخصیتی را داشتند هر روز برای تبیین ابعاد فکری اش کنفرانس‌های علمی برگزار می‌کردند.

حجت‌الاسلام ستوده، بیان کرد: با این وجود در حال حاضر آنچنان که باید به نقش و جایگاه امام علی(ع) در توجه نمی‌شود و ما نیاز داریم که نسل جوان را با ابعاد وجودی فردی که پیامبر اکرم(ص) وی را جانشین خود معرفی کردند، آشنا کنیم.

وی به ضرورت مشارکت دستگاه‌های مختلف فرهنگی در برگزاری برنامه‌های عید غدیر تأکید کرد و گفت: هم‌اندیشی و همکاری دستگاه‌ها تأثیر مستقیم در کیفیت برنامه‌ها دارد.

گفتنی است؛ این جلسه با حضور اعضای ستاد گرامیداشت عید غدیر خم در محل اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل برگزار شد./937/202/ب1

ارسال نظرات