۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۴۴۵۸۲۶
مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی:

دستگاه‌ های خراسان شمالی مشارکت بیشتری برای ترویج اقامه نماز داشته باشند

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با بیان اینکه مهم‌ترین و اصلی‌ترین هدف قیام حسینی، احیای نماز بوده است، از دستگاه‌ها و نهادهای این استان خواست تا در زمینه ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه مشارکت بیشتری داشته باشند.
حجت الاسلام رضا احمدی فر، رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدی فرد، مدیر ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد اقامه نماز استان، با اشاره به برنامه‌های این ستاد در راستای ترویج اقامه نماز در جامعه، اظهار کرد: یکی از این برنامه‌ها برگزاری پرشورتر نماز ظهر عاشورا در خراسان شمالی به نسبت سالهای گذشته است.

وی با بیان اینکه بنا داریم نماز ظهر عاشورای امسال را باشکوهتر از سالهای گذشته و با برنامه‌ریزی دقیق اقامه كنیم، یادآور شد: نماز ظهر عاشورای سال گذشته با شكوه و طراوتی خاص در جوار آستان حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع) اقامه شد كه مورد تجلیل ستاد مركزی اقامه نماز نیز قرار گرفت.

حجت‌الاسلام احمدی فرد هدف اصلی از تبلیغات برگزاری نماز ظهر عاشورا را معرفی الگوی نمونه برگزاری باشكوه نماز در جهان تشیع اعلام کرد و افزود: شیعیان و عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) در ظهر عاشورا نشان می‌دهند که مهم‌ترین و اصلی‌ترین هدف قیام حسینی، احیای نماز بوده است.

وی با بیان اینکه باید دستگاه‌ها و نهادهای استان خراسان شمالی در زمینهٔ ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه مشارکت بیشتری داشته باشند، از همه دستگاه‌های متولی در استان خواست تا با هماهنگی و همكاری، زمینه برگزاری باشكوه نماز در ظهر تاسوعا و عاشورا را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام احمدی فرد اظهار کرد: تا فرارسیدن ماه محرم امسال جلسات هماهنگی برگزاری نماز ظهر عاشورا با محوریت و مدیریت ستاد اقامه نماز در استان برگزار شده و این مراسم باشکوه با مشارکت دفتر نمایندگی ولی فقیه و سایر دستگاه‌های مرتبط برگزار می‌شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه طرح منهاج در بازار شهرهای استان برگزار می‌شود، افزود: در این طرح سعی می‌کنیم تا پیوند بازار را با مساجد بیشتر كنیم.

وی ادامه داد: هم‌اکنون پیگیر این موضوع هستیم كه در مجتمع‌های تجاری بزرگ در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی نمازخانه مناسبی ایجاد شود تا کسبه و بازاریان نیز در نماز جماعت اول وقت شرکت کنند.

حجت‌الاسلام احمدی فرد با اشاره به اینکه طرح منهاج از سال گذشته با هدف آموزش و تشویق كسبه و بازاریان در رابطه با اقامه نماز آغاز شد و در سال جاری نیز ادامه دارد، از استقبال گسترده بازاریان از انجام این طرح خبر داد و گفت: با هماهنگی صورت گرفته و ارائه آموزشهای لازم در برخی شهرهای استان ازجمله فاروج، اکنون كسبه این شهر به‌ صورت فعال در نماز جماعت شركت كرده و هنگام فریضه نماز، اقدام به تعطیلی مغازه و واحد تجاری خود می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی برای برپایی نماز جماعت در بوستانها و تفرجگاهها، اظهار کرد: با توجه به مسافرپذیر بودن بجنورد تلاش کرده‌ایم تا در شش پارك بزرگ بجنورد نماز اقامه شود.

حجت‌الاسلام احمدی فرد همچنین به بررسیهای صورت گرفته در ارتباط با وضعیت اقامه نماز در محور بجنورد به آشخانه نیز اشاره‌ای کرد و افزود: تلاش می‌شود نمازخانه بین‌راهی مناسب در این مسیر مهیا شود.

وی همچنین از انتشار فراخوان مسابقه بزرگ کتابخوانی شیوه‌های دعوت به نماز در استان خبر داد و گفت: ستاد اقامه نماز با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و نشر ارزشهای اسلامی و در راستای تشویق جامعه به اقامه و برگزاری باشكوه نماز، یك دوره مسابقه کتابخوانی را برگزار می‌کند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی افزود: علاقه‌مندان برای تهیه كتاب «شیوه‌های دعوت به نماز» به‌ عنوان منبع مطالعاتی این مسابقه و كسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به ستاد اقامه نماز استان به نشانی، بجنورد میدان بازرگانی، بلوار جانبازان، ساختمان ستاد اقامه نماز استان مراجعه کنند./9314/202/ب2

ارسال نظرات