۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۴۴۵۸۸۲

بازدید نماینده آیت الله سیستانی از حوزه امام علی استان همدان

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در ایران ظهر امروز از حوزه امام علی(ع) در حیدره همدان بازدید کرد.
شهرستانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در ایران ظهر امروز از حوزه امام علی(ع) در حیدره همدان بازدید کرد.

در این بازدید که آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه و رییس شورای استانی حوزه علمیه همدان و آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی وی را همراهی می کردند گزارشی از روند اجرای این پروژه، ارائه کردند.

امام جمعه همدان با اشاره به نیاز غرب کشور به حوزه علمیه برای ترویج معارف اسلام و اهل بیت(ع)، اظهار داشت: حوزه علمیه امام(ع) در فاز اول 250 نفر طلبه را گنجایش دارد و می تواند در این زمینه خدمات رسانی کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به دلیل هوای مطبوع در استان همدان طلاب مناطق مختلف کشور و استان های همجوار برای استفاده از فرصت تحصیلی در ایام تابستان می توانند در این حوزه حضور داشته باشند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان تصریح کرد: در اجرای پروژه حوزه علمیه امام علی(ع) یک ریال از بودجه های عمرانی حوزه های علمیه هزینه نشده است.

وی از ظرفیت 2500 نفری این حوزه برای طلاب خبر داد و گفت: ساختمان اداری، آموزشی و خوابگاهی در این حوزه با دقت نظر کارشناسی، طراحی شده است و سبک معماری ایرانی اسلامی در طراحی آن لحاظ شده است.

آیت الله طه محمدی اتمام کار این حوزه علمیه را منوط به همکاری و تعامل همه ارگان ها دانست و گفت: همه ارگان ها باید در اتمام  این پروژه اهتمام ویژه ای داشته باشند چرا که ایجاد حوزه علمیه با این وسعت طلاب استان همدان را نسبت به انحرافات اعتقادی و انحرافات مذهبی تا حد زیادی بیمه می کند./979/202/ب2

ارسال نظرات