۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۴۴۶۰۹۳
در مشهد:

نشست دبیران قطب دو کمیته‌های همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش برگزار شد

نشست دبیران قطب دو کمیته‌های همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش در آموزش‌وپرورش ناحیه دو مشهد مقدس برگزار شد.
نشست کمیته قطب دو کشور نشست کمیته قطب دو کشور نشست کمیته قطب دو کشور نشست کمیته قطب دو کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نشست دبیران قطب دو کمیته‌های همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش عصر امروز در سالن جلسات مدیریت آموزش‌وپرورش ناحیه دو مشهد مقدس برگزار شد. در این نشست هر یک از دبیران به ارائه نظرات و پیشنهادات خود برای سال تحصیلی ۹۵-۹۶ پرداختند.

قاسم شریفی، دبیر کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش استان سمنان و دبیر قطب دو کشوری در توضیح این نشست بیان کرد: ستاد همکاری‌ها در سطح کشور، استان‌ها را به پنج قطب تقسیم کرده است به دلیل این‌که فعالیت‌ها در بخش توجیه و تبیین و همچنین برای نظارت مطلوبتر بر فعالیت‌ها صورت گیرد. این قطب‌ها چند سال است که به فعالیت می‌پردازند.

وی افزود: قطب دو کشور، شامل شش استان از جمله؛ سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سمنان و گلستان می‌شود. دبیرخانه قطب دو، به صورت دوسالانه جابه‌جا می‌شود که اکنون دبیرخانه آن در استان سمنان قرار دارد و جلسات فصلی در استان‌ها به صورت گردشی برگزار می‌شود.

شریفی در تبیین اهداف این جلسات عنوان کرد: در آستانه مهر ماه و آغاز سال تحصیلی ۹۵-۹۶ اعضای قطب دو کشوری تصمیم گرفتند برای هماهنگی و اجرای برنامه‌های مشترک در طول سال تحصیلی جلساتی برگزار کنند. نخستین هدف در این جلسه تبیین و اعلام فعالیت‌هایی بود که از سوی ستاد همکاری‌ها مصوب شده است و باید در استان‌ها عملیاتی شوند.

وی در ادامه اضافه کرد: پنج فعالیت تعریف شد که بر اساس این موارد استان‌ها موظف شدند برنامه‌های عملیاتی خود را ارائه دهند. همچنین استان‌ها می‌توانند افزون بر این موارد برنامه‌هایی را به صورت اختیاری اضافه کنند یا بنابر شرایط استان خود به انجام این فعالیت‌ها بپردازند.

دبیر قطب دو کشوری از برنامه‌ای برای طلبه‌های مشارکت کننده در این طرح خبر داد و گفت: ما برای طلبه‌هایی که می‌خواهند با برنامه‌های ما همکاری کنند دوره‌های آموزشی را تدارک دیده‌ایم. این طرح هم شامل طلبه‌هایی می‌شود که در آموزش‌وپرورش شاغل هستند و همچنین طلبه‌هایی که به صورت دوره‌ای می‌خواهند مشارکت داشته باشند.

وی همچنین عنوان کرد: موضوع دیگری که در این نشست مطرح شد، بررسی تفاهم‌نامه‌هایی بود که بین آموزش‌وپرورش با مراکز حوزوی و سایر نهادهای فرهنگی به تصویب رسیده بود. دبیران استان‌ها تفاهم‌نامه‌ها را ارائه دادند و پیشنهاداتی در این‌باره ارائه شد که برای سال تحصیلی جاری قابل استفاده است.

لازم به ذکر است این نشست در پایان برنامه دو روزه گردهمایی دبیران قطب دو کمیته‌های همکاری حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش برگزار شد./202/862/ب1

ارسال نظرات