۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۴۴۶۱۶۳
حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام:

ترویج شادیهای کاذب در جامعه مهمترین توطئه امروز دشمن است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برگزاری کنسرتهای موسیقی در کشور معصیت آشکار است، گفت: به یقین برگزاری کنسرتهای موسیقی کار دشمن است برای آنکه جامعه ما را به سمت بی ‌بندباری و امثال اینها سوق بدهد.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه های نماز جمعه شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به دهم شهریورماه، روز بانکداری اسلامی اظهار کرد: هرچه جلوتر می ‌رویم بانکها در تراز بانکداری اسلامی قرار نمی ‌گیرند و این در حالی است که باید سه قوه تلاش کنند تا بانکها در راستای اسلام و دستورات اسلامی حرکت کنند.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه باید روند کار بانکها اصلاح شود، گفت: بانکها باید در خدمت اقتصاد، برطرف کردن مشکلات مردم و تسهیل و رونق تولید قرار گیرند که متأسفانه تا به امروز این گونه نبوده است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به آیات قرآن و با بیان اینکه خداوند منافقان را سرزنش و جهادگران را تجلیل می ‌کند، افزود: جهاد تنها در عرصه نظامی نیست بلکه عرصه‌های مختلفی برای جهاد وجود دارد که دفاع از دین خدا در کوچه و خیابان، خانه و خانواده، مدرسه و اداره و عرصه ‌های عمومی جامعه جهاد است چراکه نظام اسلامی برای دین خدا شکل گرفته است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: کسانی که امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌دهند و فضای جامعه را به سمت فضای دینی و اسلامی نزدیکتر می‌ کنند از دین خدا دفاع می ‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مؤمن باید در همه حال مجاهد فی سبیل الله باشد، بیان کرد: خداوند کسانی را که در عرصه ‌های جهادی کوتاهی می‌ کنند سرزنش می ‌کند و امروز روز جهاد است؛ مبادا سازش، تسلیم، کوتاه آمدن، نشست و برخاست با دشمن، همه چیز از دست دادن را به ما القا کند.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: امروز جنگ علیه اسلام آشکار است و طبل جنگ آمریکا و نوکرانش در منطقه علیه اسلام ناب به صدا در آمده است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه دشمن از در فریب وارد می ‌شود و نباید با سازش با او برخورد کرد چراکه آنها شما را از هر طرف محاصره کرده و آسیب می ‌زنند، گفت: اگر مردم از خود ضعف نشان ندهند دشمن نمی ‌تواند در بین آنها به ویژه مسؤولان و جوانان با روشهای مختلف از جمله ماهواره، اینترنت و غیره نفوذ کنند و لازم است مردم در برابر دشمن حساس باشند.

وی با بیان اینکه منافقان جنایت پیشه‌ای که شهیدان رجایی و باهنر و هزاران شهید در این کشور را به خاک و خون کشیدند با همه این جنایات همیشه مورد حمایت آمریکایی‌ها بودند و هستند، افزود: آنها هزاران نفر را به صورت آشکار ترور کردند و می ‌گویند ما می ‌خواهیم با تروریست مبارزه کنیم اما تروریست را مورد حمایت قرار می ‌دهند و امام راحل(ره) را نیز زیر سؤال می ‌برند که به فرموده رهبر عظیم الشان اسلام آنها به جایی نمی ‌رسند چراکه در چشم مردم ما شناخته شده ‌اند و کسی نیستند که در میان مردم جایگاهی پیدا کنند و آمریکاییها و اروپاییها با این اقدامات خود را رسوا می ‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه دشمنان چشم و گوششان بسته شده و با دست خود زمینه رسوایی خود را فراهم می ‌کنند، ابراز کرد: آنچه شهیدان رجایی و باهنر را ماندگار کرد ریاست جمهوری و نخست وزیری آنها نبود بلکه تعبد، اخلاص،‌ خدا محوری، ولایت محوری، پایبندی عملی به آرمانهای امام و شهدا، استکبارستیزی، نگاه به درون و صیانت از عزت و استقلال ملی، صداقت و خدمتگزاری صادقانه، تواضع و مظلوم بودن عامل ماندگاری آنها بود.

وی با تأکید بر اینکه شهیدان رجایی و باهنر رییس جمهور و نخست وزیر شدند اما تغییر موضع و تغییر رویه ندادند و بر پایه همان ارزشها ماندند و برای دولتمردان ما الگو شدند، تصریح کرد: آنچه در نظام اسلامی مهم است تلاش برای خدمتگزاری است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به گزارشها و آماری که مسؤولان در هفته دولت ارائه می دهند، خاطرنشان کرد: باید گزارش انجام فعالیتها به محضر مردم ارائه شود چراکه قاضی نهایی مردم هستند.

امام جمعه شهرکرد همچنین با اشاره به دیدار دولتمردان با رهبر معظم انقلاب در روزهای گذشته، اظهار کرد: ایشان به حساس بودن دولتمردان در هفت مورد از جمله عرصه نظامی،‌ فرهنگی، سیاست خارجی، امنیت، علم، فناوری و فضای مجازی بیش از گذشته تأکید کردند که باید این امور سرلوحه کار مسؤولان قرار گیرند.

وی همچنین به برگزاری کنسرتهای موسیقی در کشور و استان و بحثهایی که در این باره وجود دارد، اشاره کرد و افزود: دشمن درپی آن است که هر چه می ‌تواند دستاوردهای ایمانی را از ما بگیرد و جامعه را به لهو و لعب و سرگرمی‌های پوچ وادار و اهداف شوم خودش را عملی کند؛ باید با بیداری و حساسیت نسبت به این مسائل برخورد کرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه محتوای همه این کنسرتها پوچ و تو خالی است، گفت: آنهایی که این کنسرتها را تروج می کنند و به اینها مجوز می ‌دهند و تقویت و پشتیبانی می‌کنند، باید در محضر پیشگاه خداوند متعال پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اینکه مسؤولان باید مدافع ارزشهای دینی مردم باشند، ابراز کرد: اینکه می گویند کنسرت در مشهد به احترام حضرت علی ‌بن ‌موسی ‌الرضا(ع) تعطیل بشود اما در دیگر جاهای کشور ترویج، تفکر غلطی است چراکه مگر امام رضا(ع)، تنها امام مشهدی‌ها است و مگر تنها مردم مشهد مؤمن هستند و دیگران مؤمن نیستند و همین‌ طور باید در عرصه معصیت و گناه قرار بگیرند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه برگزاری کنسرتهای موسیقی در کشور معصیت آشکار است، گفت: به یقین برگزاری کنسرتهای موسیقی کار دشمن است برای آنکه جامعه ما را به سمت بی ‌بندباری و امثال اینها سوق بدهد و شادیهای کاذب ایجاد کند و لهو و لعب را گسترش بدهد و در نهایت دین جامعه ما را بگیرد./201/9457/ب1

ارسال نظرات