۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۴۴۶۷۲۲

نگاهی به زندگی شهیدان رجایی و باهنر با سه اثر سوره مهر

سه اثر داستانی «ستاره من» ، «گلستان در آتش» و «چراغ صبح» از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.
 شهیدان رجایی و باهنر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سوره مهر، «ستاره من» به قلم زهره یزدان‌پناه و «گلستان در آتش» به قلم ابراهیم حسن بیگی  از مجموعه قهرمانان انقلاب است که روایت داستانی زندگی  شهیدان رجایی و باهنر برای نوجوانان منتشر شده است.

نویسنده در کتاب«ستاره من» سعی کرده بخشی از زندگی شهید رجایی را برای مخاطب نوجوان روشن سازد. «گلستان درآتش» هم روایتی داستانی از زندگی شهید محمد جواد باهنر است که نویسنده(ابراهیم حسن‌بیگی) در این اثر تلاش کرده از روایت داستانی برای معرفی زندگی شهید باهنر استفاده کند تا ابعاد زندگی معنوی این شهید بزرگوار بیش از پیش برای خوانندگان روشن شود.

همچنین«چراغ صبح» عنوان دیگری از زندگی داستانی شهید رجایی است که این اثر از مجموعه مفاخر ملی- مذهبی است که توسط اصغر فکوری به نگارش درآمده است.

اصغر فکوری نویسنده کتاب «چراغ صبح»، زندگینامه این شهید را به شیوه خطی و کلاسیک و بدون پیچیدگی‌های ساختاری روایت می‌کند؛ اما نثر پخته نویسنده و شگفتی حوادث زندگی محمدعلی رجایی، خواندن داستان را برای مخاطب جذاب و دوست داشتنی می‌کند. او داستان را با ورود شهید رجایی به جلسات سخنرانی آیت‌الله طالقانی و علاقه‌مندی‌اش به آن بزرگوار ادامه می‌دهد.جلساتی که بیش از گذشته موجب فعالیت محمدعلی رجایی در زمینه تکثیر و توزیع اعلامیه‌های امام خمینی رحمة الله علیه می‌شود. دوران معلمی او در بیجار با توصیف‌های درخشان نویسنده از طبیعت روستا و علاقه‌ بچه‌ها به معلمشان، یکی از فصل‌های خواندنی کتاب را تشکیل داده است./998/د102/ق

ارسال نظرات