۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۴۴۶۸۹۲
فرمانده سپاه عاشورا:

دشمن با راه اندازی جنگ نوین در صدد زیر سؤال بردن اصالت اسلام و انقلاب است

کریمیان با بیان این که اگر امروز دشمن در عرصه هایی موفق شده و جاپایی برای خود باز کرده از غفلت ما است، گفت: ترویج فرهنگ شهدا هنر بزرگی است که باید به آن اهمیت بدهیم چرا که دشمن تلاش دارد با جنگ نوین خود که جنگ شناختی است اصالت اسلام و انقلاب را زیر سؤال ببرد.
سردار کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، غلام عسکر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا عصر امروز در آیین تجلیل از خادمان فرهنگی و روحانیان کاروانهای دانش آموزی راهیان نور، با بیان اینکه راهیان نور پاسداشت مسیر شهدا است، گفت: اصلی ترین کار شهدا تولید محتوا، پیام و جریان سازی و ترسیم راه بود که باید برای پايداري این مسیر از آن حفظ و حراست شود.

وی رسالت روحانیت و راویان نور و فتح را خدمتگزاری در این مسیر دانست و خاطرنشان کرد: مسیر شهدا ادامه مسیر سیدالشهداء است، باید راویان زینب گونه پیام رسان شهدا باشند چرا که اگر حضرت زینب(س) نبود قیام امام حسین(ع) به فراموشی سپرده می شد، بنابراین باید مسیر شهدا و هدف والای آنها تبیین و تشریح شود.

کریمیان تقویت روحیه جهادی، استکبارستيزي و عمل انقلابی را از عوامل بسترساز و تعیین کننده در قدرت بازدارندگی کشور دانست و افزود: راهیان نور از بسترهای مهم برای تقویت این عوامل است که باید ادامه و بنا به تأکید رهبر فرزانه انقلاب گسترش یابد. 

وی پاسداشت یاد و فرهنگ شهدا را در آشفته بازار امروز هنر دلدادگی خواند و ابراز داشت: اگر امروز دشمن در عرصه هایی موفق شده و جاپایی برای خود باز کرده از غفلت ما است، در این میان ترویج فرهنگ شهدا هنر بزرگی است که باید به آن اهمیت بدهیم چرا که دشمن تلاش دارد با جنگ نوین خود که جنگ شناختی است اصالت اسلام و انقلاب را زیر سؤال ببرد.

همچنین سردار حسن استوار آذر، معاون اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم راهیان نور را بهترین بستر برای ترویج روحیه ایثار و شهادت طلبی خواند و افزود: این روحیه نقش بسزایی در امنیت کشورمان با وجود ناامنی در منطقه دارد، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهم ترین مؤلفه در کاهش آسیبهای اجتماعی است.

وی مسیر مدافعان حرم را ادامه مسیر شهدای دوران دفاع مقدس عنوان و تأکید کرد: اگر در منطقه امنیت مثال زدنی داریم مرهون خون همین شهدای مدافع حرم است، شهدای حرم با ایمان به خدا و اعتقاد به مسیر انقلاب و اسلام ناب محمدی برای صیانت از ارزشها از جان خود گذشتند و امنیت را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند.

استوار آذر از راهیان نور به عنوان مانور فرهنگی بزرگی یاد کرد که توطئه های دشمن را از میان برد و همچنین با استفاده از این فرصت می توان در آن با ارتباط بین نسلی به تبیین کار شهدای مدافع حرم و اهداف استکبار و گروه های تروریستی همچون داعش پرداخت و کار بزرگ شهدای حرم را تبیین کرد.

جعفر پاشایی، مدیر کل آموزش و پرورش استان در این مراسم با تأکید بر جدیت در تداوم حرکت عظیم فرهنگی راهیان نورُ، گفت: برای داشتن سنگری محکم در برابر هجمه سنگین دشمنان برنامه ریزی مهم ترین مسأله است چرا که در برابر دشمن بدون برنامه نمی توان مقابله کرد.

وی توجه به انگیزه و علاقه دانش آموزان و پرهیز از پراکنده کاری را در این راستا از مهم ترین مؤلفه ها در مقابله با یکه تازی دشمنان در فضای مجازی عنوان و بیان کرد: تولید برنامه های غنی و قوی و هم راستا با علایق دانش آموزان قطعا موفقیت های مهمی در پی خواهد داشت.

پاشایی ارائه الگو برای دانش آموزان را از دیگر عوامل تعلیم و تربیت دینی و درست دانش آموزان برشمرد و ابراز داشت: باید برای دانش آموزان و حضور آنها در اجتماع الگوهای برتر خود را معرفی کنیم، شهدا مصداق اعظم چنین الگوهایی هستند که باید معرفی شوند.

وی با تأکید به اینکه حفظ نظام جمهوری اسلامی و اعتلای آن نیازمند انسانهای متعهد و آرمان گرا است، تصریح کرد: پرداختن به منابع انسانی کارآمد و تربیت آنها در متون اسلامی تأکید شده و آنها که در دوران دفاع مقدس نقش آفرین شدند جزء همین انسانها بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه رسالت آموزش و پرورش تربیت انسانهای هم تراز انقلاب است، خاطرنشان کرد: این نهاد در دفاع مقدس این رسالت خود را به خوبی ایفا کرد چنانکه وجود 36 هزار شهید دانش آموز نشانگر آن است.

پاشایی با ارائه اجمالی به تعامل آموزش و پرورش با بسیج دانش آموزی و اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی، گفت: سال گذشته 24 هزار دانش آموز از آذربایجان شرقی از مناطق عملیاتی بازدید کردند./۸۵۴/202/ب2

ارسال نظرات