۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۴۴۷۲۰۸
رییس سازمان بسیج رسانه سپاه عاشورا مطرح کرد؛

خطر نفوذ جریان‌های انحرافی و التقاطی در برنامه‌های مذهبی

رییس سازمان بسیج رسانه سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی گفت: نفوذ جریان‌های التقاطی و انحرافی در برنامه‌های مذهبی مسأله‌ای خطرناک است که اعتقادات مردم را هدف قرار می دهد.
سیدمسعود نقیب، رییس سازمان بسیج رسانه سپاه عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیدمسعود نقیب، رییس سازمان بسیج رسانه سپاه عاشورا صبح امروز در جلسه هماهنگی برنامه های دهه امامت و ولایت در استان، اظهار داشت: پرداخت رسانه‌ای هوشمند و هدفمند در انعکاس برنامه های دهه امامت و ولایت سراسر استان ضروتی لازم است.

وی با بیان این‌که هدف اصلی دشمنان انحراف در اعتقادات اصیل دینی و شیعی ملت ایران است، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی جریان‌های منتسب به شیرازی‌ها بدون توجه به ایام جشن سرور غدیریه، به استقبال ماه محرم می روند و عزاداری‌های ماه محرم زودتر از موعد آغاز می‌کنند.

مدیرمسؤول هفته‌نامه تقیب با اشاره به این‌که برخورد با چنین جریاناتی و آگاهی‌بخشی به مردم بدون توجه به جایگاه رسانه و نقش‌آفرینی مطبوعات و خبرگزاری‌ها ممکن نخواهد بود، گفت: نفوذ جریان‌های التقاطی و انحرافی در برنامه‌های مذهبی مسأله‌ای خطرناک است که اعتقادات مردم را هدف قرار داده است.

نقیب پیشنهاد کرد: بنیاد غدیر استان آذربایجان‌شرقی می تواند با اعلام فراخوانی از شعرای آذری زبان اهل بیت درخواست ارایه آثار ادبی داشته باشد که در نهایت کتابی ماندگار و فاخر به یادگار خواهد ماند، همچنین قرار است همایش شعرای اهل بیت عصمت و طهارت با حضور شعرای ترکمن کشور عراق اواخر ماه جاری در تبریز برگزار شود.

همچنین توکل فرهادی، معاون فرهنگی سپاه عاشورا در سخنانی به ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای گرامیداشت عید غدیر در استان پرداخت و گفت: غدیر، ولایت و مقاومت محور موضوعی برنامه‌های معاونت فرهنگی خواهد بود که اغلب با هدف ایجاد نشاط معنوی اجرایی می شوند.
مرتضی شفیعی، مسؤول فضای مجازی بسیج رسانه آذربایجان شرقی و مسؤول دفتر خبرگزاری رسا در استان نیز در سخنانی با تأکید بر نگرش مردمی نسبت به برنامه‌های مذهبی و فرهنگی اظهار داشت: متأسفانه نفوذ جریان‌ شیرازی‌ها و فرقه ضاله بهائیت در محلات محروم و حاشیه‌نشین شهر افزایش یافته که همین امر ضرورت برنامه‌ریزی هدفمند در این مناطق را می‌طلبد.

وی همچنین خواستار برنامه‌ریزی بنیاد بین المللی غدیر در سالروز بزرگداشت استاد شهریار شد و گفت: 27 شهریور که با عنوان روز شعر و ادب فارسی نامگذاری شده است، منتسب به استاد سیدمحمدحسین بهجت تبریزی(شهریار) است؛ اشعار استاد سرشار از مضامین دینی به ویژه مرتبط با مولای متقیان است، می توان از فرصت در جهت تبیین و ترویج فرهنگ غدیر بهره برد.

بنابر این گزارش، ارائه برنامه‌ ها و پیشنهادات از سوی مسؤولان نواحی مختلف سپاه تبریز، بسیج دانشجویی، بسیج هنرمندان، بسیج بانوان، بسیج طلاب و روحانیان، بسیج کارمندان و امور روحانیان از دیگر بخش‌های این نشست بوده است./935/202/ب2

ارسال نظرات