۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۴۴۷۳۴۳
آیت الله صدیقی:

امامت جوادالائمه در سن کودکی از افتخارات شیعه است

آیت الله صدیقی در حرم رضوی گفت: امامان پیشین امام جواد(ع) در سنین بالاتر از کودکی به مقام امامت نائل شدند و این افتخار شیعه است که حضرت جوادالائمه(ع) در هفت سالگی به امامت رسیدند، زیرا این مسأله ثابت کرد امامت اکتسابی نیست بلکه مقامی است که تنها از سوی خداوند به ائمه اطها(ع) رسیده است.
حجت الاسلام صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در مراسم سوگواری و عزاداری امام جواد(ع) در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)، اظهار کرد: شاخصه امام جواد(ع) ولایت مطلقه الهی نه تنها ارائه ملکوت بلکه اشراف و احاطه به ملکوت است و مانند سایر ائمه اطهار(ع) پبشانی خدا هستند و سرنوشت همه در دستشان است.

وی با بیان ایتکه امام قدرت الله است، تصریح کرد: امامان پیشین امام محمدتقی(ع) در سنین بالاتر از نوجوانی و جوانی به مقام امامت نائل شدند اما حضرت جوادالائمه(ع) در هفت سالگی به امامت رسیدند.

آیت الله صدیقی افزود: این افتخار شیعه است و برای هیچ کس بهانه ای نماند که امامت اکتسابی نیست بلکه مقامی است که از سوی خداوند در هر مقطع سنی شامل حال اهل بیت پیغمبر(ص) شده است.

امام جمعه موفت تهران بیان کرد: امامت بالاترین مقام مقام الهی است که افزون بر اشراف به باطن آدمها قدرت لایزال الهی در آنها تجلی یافته است.

وی با تأکید بر اینکه خدای متعال، رسولش و ائمه اطهار(ع) از حقیقت وجود آدم آگاه هستند، عنوان کرد: امام با اشراف به باطن وجود آدم متوجه اعمال خالصانه و ریاکارانه بشر می شود که اعمال برخی برای رسیدن و کسب امتیازات دنیایی است.

آیت الله صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به زائران رضوی گفت: زیارت امام رضا(ع) سبب معنادارشدن زندگی و معرفت به امام رضا(ع) می شود که معمولا ما با سه هدف به زیارت امام هشتم(ع) می رویم.

امام جمعه موفت تهران عنوان کرد: زیارت به معنای ملاقات امام رضا(ع) نه با جسم بلکه با جان و دل است، انکسار و شکستن دل موجب اتصال به امام می شود نه تنها به امام بلکه ما را به خدای متعال متصل می کند.

وی افزود: دوم فرد به مهمانی امام می رود و در حالی که زیارت نیازمند تقوا است، اما مهمان حتی اگر کافر باشد در خانه کریم باز به رویش است و امام رضا(ع) از او میزبانی می کند.

آیت الله صدیقی خاطرنشان کرد: زیارت امام رضا(ع) همچون پناهگاهی است که انسان به امام عرضه می دارد جایی جز حرم ایشان و کسی غیر از امام که آبرومند نزد خدای متعال باشد برای واسطه قرار دادن پیش خداوند نیافته است تا نظر لطف و کرامت خدا را شامل حالش شود./1308/202/ب2

ارسال نظرات