۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۴۴۷۳۵۰
حجت الاسلام و المسلمین صمدی آملی:

زندگی سراسر درس و ایثار شهدا بایستی الگوی زندگی ما قرار گیرد

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شهادت در روایات مختلف دری از درهای بهشت است که به روی اولیای الهی گشوده می‌شود، گفت: شهدا با توفیق به مقام ولایت و هم‌نشینی با اهل بیت(ع) نائل شدند و اکنون باید زندگی سراسر درس و ایثار آنان، الگوی ما در زندگی باشد.
صمدی آملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا ، حجت الاسلام و المسلمین داود صمدی‌آملی روز جمعه در پنجمين يادواره محمد منتظرقائم و اولين يادواره شهداي مدافع حرم نكا در مصلاي بزرگ نكا، اظهار داشت: يادواره شهدا مراسمي براي بزرگداشت نام و ياد شهدا و بيدارباشي براي ما و جامعه جوان ما براي قرار گرفتن در مسير شهدا و عبرت‌آموزي از هشت سال جنگ نابرابر عليه ايران اسلامي است.

وي افزود: شهداي ما آگاهانه در مسير شهادت و دفاع از انقلاب و سرزمين ما گام برداشتند و جهاد در راه خدا و شهادت آنان توفيق بزرگي بود كه نصيب حالشان شد و اكنون در نزد خداوند متنعم هستند و روزي‌خوار درگاه احديت هستند.

اين استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينكه شهادت در روايات مختلف دري از درهاي بهشت است كه به روي اولياي الهي گشوده مي‌شود، يادآور شد: شهدا با توفيق به مقام ولايت و هم‌نشيني با اهل بيت(ع) نائل شدند و اكنون بايد زندگي سراسر درس و ايثار آنان، الگوي ما در زندگي باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صمدي‌آملي گفت: در عصر و انقلاب ما، دفاع جانانه رزمندگان ما در جنگ هشت ساله، جهادي مقدس بود كه فرزندان اين مرزوبوم با دستان خالي و تنها با توكل بر خدا، در برابر دشمن ايستادند و با همين توكل، بر دشمن پيروز شدند و توفقيق شهادت، اسارت و رزمندگي نصيب حالشان شد.

وي افزود: امروز رزمندگان ما در خاك سوريه هم با الگوبرداري از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و در ادامه راه آنان جانانه در برابر زياده‌خواهي‌هاي دشمن ايستاده‌اند و از حرم اهل بيت(ع) نگهباني و پاسداري مي‌كنند و موجب سرفرازي روحانيت، امام، رهبري و اسلام و مسلمين شدند.

اين استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به از خودگذشتگي‌هاي پاسداران و سربازان غيور ما در سوريه يادآور شد: ما بايد به داشتن چنين فرزندان جوان و غيوري كه براي زنده نگه داشتن اسلام، دفاع از حرم اهل بيت(ع) و گسترش بيداري اسلامي در جهان، در برابر دشمن سينه سپر كرده‌اند و با خون سرخ‌شان، ثبات در ولايتمداري را به ما و جامعه مي‌آموزند، به خود بباليم.

حجت الاسلام والمسلمین صمدي‌آملي گفت: رزمندگان ما در سوريه از اهل بيت(ع) جانانه دفاع كردند و در محضر قرآن، موجب روسفيدي ما شدند و احياي مكتب تشيع و اسلام ناب محمدي در زمان فعلي در گرو فداكاري‌ها، گذشت، ايثار و از خودگذشتي‌هاي فرزندان ما در سوريه، عراق و كشورهاي اسلامي است.

وي همچنين با تسليت به مناسبت ايام شهادت امام جواد(ع) اظهار كرد: امامان ما مأمور هستند كه اسرار ائمه را به ائمه بعدي منتقل كنند و اين اسرار از امام علي(ع) به ترتيب به امامان مختلف منتقل شد و اكنون امام زمان(عج) داناي تمام اسرار ائمه و اهل بيت(ع) است.

استاد حوزه و دانشگاه در پايان با بيان اينكه عمل به احكام شريعه و التزام عملي داشتن به اسلام از مهمترين برنامه‌هاي ما است، گفت: امام زمان(عج) با دارا بودن تمام اسرار، صاحب عصر و زمان ما است كه با ظهورشان، جهان احساس امنيت مي‌كند و  همه ما بايد با اطاعت از ولي امر، سعادت دنيا و آخرت را براي خود تضمين كنيم.

شایان ذکر است، شهرستان نکا پنج شهید مدافع حرم را از سال گذشته تاکنون تقدیم دفاع از حرم بی‌بی زینب(س) و اهل بیت(ع) کرده است که شهید عبدالرحیم فیروزآبادی نخستین مدافع حرم شهرستان نکا بود که آذرماه 94 در سوریه به شهادت رسید و شهیدان محمدتقی سالخورده، حسین مشتاقی، سعید کمالی کفراتی، ابراهیم عشریه از دیگر شهدای مدافع حرم نکا هستند که شهیدان سعید کمالی کفراتی، ابراهیم عشریه از شهدای جاویدالاثر مدافع حرم هستند.

گفتنی است، شهید محمد منتظرقائم (‌ایمان غلام نژاد) متولد 25 شهریور 63 است كه در تاریخ 13 شهریور ماه در منطقه عملیاتی سردشت حین درگیری با عناصر ضد انقلاب و تروریست پژاک با اصابت ترکش به شهادت رسید و از او يك فرزند پسر به نام محمدطاها به يادگار مانده است./1317/202/ب2

ارسال نظرات