۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۴۴۷۶۸۷
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

جایگاه طلبگی‌ام را با هیچ مقامی عوض نمی‌کنم

رییس ستاد اقامه نماز با بیان این که من یک طلبه هستم و جایگاه خود را با هیچ فردی جا به جا نخواهم کرد گفت: جابه جایی در صورتی انجام می شود که متوجه شوم طرف دیگر در کارش اخلاص داشته اما من این گونه نبوده ام.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در مراسم افتتاحیه مرکز تخصصی نماز با بیان این که قرآن کریم هستی را برای بشر می داند، اظهارداشت: بشر برای عبادت خداوند آفریده شده و نماز نیز برترین عبادت است.

رییس ستاد اقامه نماز ادامه داد: نماز نخستین برنامه ای است که خداوند مطرح می کند زیرا نخستین محل پیدایش زمین، نخستین سؤال قیامت، نخستین عملی که پیامبر اکرم(ص) در مدینه انجام داد مربوط به نماز است به عبارت دیگر هر چه که اولین و آخرین است مربوط به نماز است.

وی با بیان این که نماز دارای اسرار فراوانی است، گفت: آموزش نماز به کودکان با آموزش نماز به جوانان متفاوت است همان گونه که پدرشناسی در فرزند خردسال با فرزند جوان متفاوت است؛ افزایش نعمت از شیوه های دعوت به نماز محسوب می شود.

استاد تفسیر قرآن کریم اضافه کرد: هنگامی که خداوند می خواهد حضرت موسی(ع) را به نماز دعوت کند از دلیل بازداری از فحشاء و منکر استفاده نمی کند زیرا حضرت موسی(ع) اهل فحشا نیست بلکه دلیل آن را یاد خدا بیان می کند؛ در قرآن کریم چهار نماز شکر، رشد، انس و قرب بیان شده است.

وی تصریح کرد: نماز دارای اهمیت فراوانی است و هرکاری که انجام می دهید اگر برای نماز نباشد ابتر است؛ برخی از بزرگان اعتقاد دارند بحث نماز تخصصی نیست اما این تفکر اشتباه است و اگر شما عزیزان بتوانید نماز را در جامعه اقامه کنید از هر چیز دیگری با ارزش تر است.

رییس مرکز تخصصی نماز ادامه داد: حضرت ابراهیم(ع) در دو جایگاه رهبری و نماز از واژه «من ذریتی» استفاده کرده است که این نشان می دهد وزن رهبری و نماز یکسان است؛ هنگام زیارت امام حسین(ع) در مرحله نخست به اقامه نماز از سوی امام حسین(ع) شهادت داده می شود سپس سلام.

وی اضافه کرد: من یک طلبه هستم و جایگاه خود را با هیچ فردی جا به جا نخواهم کرد به غیر از این که متوجه شوم طرف دیگر در کارش اخلاص داشته اما من این گونه نبوده ام شما نیز تصمیم خود را بگیرید و قاطعانه تصمیم خود را ادامه دهید؛ در کشور ایران در برخی موارد نه تنها نماز گزار تربیت نمی شود بلکه تارک نماز تربیت می شود؛ چنانچه مشاهده می شود افراد فراوانی در دبیرستان نمازخوان هستند اما بعد از ورد به دانشگاه یا رتبه های بالاتر تارک نماز می شوند./1324/پ202/ی

ارسال نظرات